اهم اخبار

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم: توزیع آرد یارانه‌ای نان‌های حجیم و نیمه حجیم متوقف شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمد جواد کرمی گفت: امکان خرید آرد واحدی های زیر مجموعه این اتحادیه از روز گذشته در سامانه خرید آرد بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم (نان های فانتزی) اظهار داشت: امکان خرید آرد واحدی های زیر مجموعه ما در سامانه خرید آرد از ساعت ۱۴ روز گذشته بدون اطلاع قبلی بسته شد.

وی افزود:  شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در پاسخ به دلیل این توقف به ما اعلام کرده است که دلیل توقف توزیع آرد برای صنف  اتحادیه  نان‌های حجیم و نیمه حجیم تغییر و اصلاح قیمت‌ها است. 

رئیس اتحادیه  نان‌های حجیم و نیمه حجیم ادامه دامه داد : این اقدام باعث شده که صنوف نان‌های فانتزی آرد مورد نیاز پخت و پز و قیمت آن و نرخ جدید  محصولات خود را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر تهران، شهرستان‌ها نیز در این وضعیت به سر می برند و رایزنی با اتحادیه انجام نشده است, ما می‌توانستیم موانع و مشکلات را به دولت اعلام کنیم.

قیمت نان های فانتزی ۱۰۰ درصد  افزایش می‌یابد

وی گفت: ۶۸۰ واحد و ۴۵۰۰ واحد صنفی تولید کننده نان های حجیم و نیمه حجیم در کشور وجود دارد؛ که این اقدام باعث تفاوت فاحش قیمت نان های سنتی و صنعتی و فانتزی می‌شود و  امکان ادامه کار نخواهند داشت.

کرمی گفت: با توجه با تفاوت قیمتی فاحشی بین آرد واحد های صنفی تولید کننده نان های سنتی و صنعتی و فانتزی مسلم است که میزان قاچاق آرد از واحد های سنتی به دیگر واحد ها افزایش می یابد.

وی افزود: قیمت گندم مورد استفاده آرد نان های سنتی 665 تومان و اما گندم صنف و صنعت ۱۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه  نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت: برای ۶ قلم نان پر مصرف مانند نان باگت، ساندویچی، همبرگر، بروکن و بربری قیمت مصوب وجود دارد و قیمت آنها در سازمان حمایت تعیین می‌شد که بعد از آزاد سازی قیمت آرد، قیمت آنها حداقل ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *