اهم اخبار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: ضرورت توزیع ذخایر پشتیبانی امور دام در بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی اصغر ملکی گفت: با توجه به نوسانات قیمت گوشت از پشتیبانی امور دام‌ تقاضا داریم که به منظور کاهش التهابات، اقدام به توزیع ذخایر خود در بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۲۰۰ تا ۲۰۵ هزار تومان به مغازه دار و ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان مصرف کننده عرضه می شود.

او با بیان اینکه صادرات دام کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار و شنیده ها قاچاق دام از مرزهای کشور انجام می شود که این موضوع در کنار بارش و مشکلات حمل و نقل بر بازار گوشت بی تاثیر نیست.

ملکی می گوید: با توجه به گرانی نهاده های دامی، دامداران ناچار به تامین با هزینه بالایی هستند و از طرفی در ایام‌ پایانی سال دام‌ها روبه اتمام است که این‌چند عامل در کنار هم قیمت را افزایش داده است.

او قیمت کنونی هر کیلو دام در میادین تهران را ۹۰ تا ۹۳ هزار تومان و شهرستان ها ۸۷ تا ۸۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان جلوی قاچاق و صادرات دام را نگیرند، التهابات قیمت در بازار استمرار خواهد داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به نوسانات قیمت دام و گوشت در بازار از پشتیبانی امور دام‌ تقاضا داریم که با توزیع ذخایر خود از التهابات بازار بکاهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *