اهم اخبار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قاچاق دام به عراق زیاد شد/ سود ۵۰ هزار تومانی فروش هر کیلو گوسفند در عراق

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قاچاق دام زنده از مرزهای غربی کشور به بازار عراق خبر داد و گفت: وقتی اختلاف ۵۰ هزار تومانی در دو بازار وجود داشته باشد طبیعی است که دامدار با پذیرش ریسک آن اقدام به فروش دام در بازار عراق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر ملکی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به ۹۰ هزار تومان می رسد.

وی همچنین اظهارداشت: این عامل باعث شده همه شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهرهای اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این دو شهر از حیث مسافت با مرز سلیمانیه عراق خیلی نزدیک هستند و افراد پیاده می توانند دام زنده را به آن طرف مرز گسیل دهند.

وی افزود: وقتی اختلاف ۵۰ هزار تومانی در دو بازار وجود داشته باشد طبیعی است که دامدار با پذیرش ریسک آن اقدام به فروش دام در بازار عراق می‌کند.

ملکی اظهارداشت: این اقدام باعث ایجاد کمبود عرضه دام زنده و به تبع گرانی گوشت قرمز در بازار داخلی می‌شود که مراجع قانونی باید موضوع مدنظر را قاطعانه پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور انجام می شود روی کمبود عرضه و گرانی آن در ماه های آینده تاثیر می گذارد از این رو باید جلوی قاچاق گرفته شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: یکی از گلایه های چوبداران این است که میادین دام که در سطح شهرستان تشکیل می شد به واسطه شیوع کرونا و مسائل بهداشتی تعطیل شده است.

وی افزود: همین امر باعث شده خرده فروشان نتوانند دام خود را در میادین عرضه کنند و عمده فروشان هم در منازل خود معامله دام را انجام می دهند و تحت عنوان جابجایی دام عشایر، شبانه یا شگردهای دیگری دام ها را به سر مرز می برند و به طرف های عراقی عرضه می کنند و پول خوبی هم به جیب می زنند.

ملکی در ادامه یادآورشد: راهکار اساسی برای رفع این مشکل بازگشایی میادین دام زنده در مناطق دام خیز کشور البته با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. دامداربدبخت says:

    پارسال گوساله خریدم باقیمت کیلویی ۳۹هزار،بعدازیکسال زحمت وخریدآذوقه گران،الان مشتری میگه ۲۶هزارتومن،کجای دنیا دامداراینقدربدبخته،اگه واقعابفکرتولیدن پس این چه وضعشه،من سرمایه موبرای اینکارگذاشتم دارم ورشکست میشم،خیلیامثل منن،وای به این مملکت،وای به دامداربدبخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *