اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: انتقاد تولیدکنندگان به افزایش ۱۵ درصدی جوجه یکروزه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فارغی گفت: با وجود جهش چشمگیر هزینه‌های تولید، افزایش ۱۵ درصدی جوجه یکروزه منجر به کاهش تولید می‌شود.

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد پیرامون نرخ مصوب جوجه یکروزه اظهار کرد: طبق معمول ستاد تنظیم بازار قیمت را غیرکارشناسی اعلام کرده که مورد تایید انجمن تولیدکنندگان نیست.

او افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، کمبود مواد اولیه و ضرر و زیان ۴ ماه اخیر، تولیدکنندگان از هر جهت تحت فشارند.

فارغی قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنابر آمار بانک مرکزی تمامی هزینه‌های تولید ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است که این نرخ با تورم و هزینه‌های تولید سنخیتی ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: با وجود جهش چشمگیر هزینه‌های تولید، افزایش ۱۵ درصدی جوجه یکروزه منجر به کاهش تولید و خروج تولیدکننده از مسیر تولید می‌شود.

تولید جوجه یکروزه به ۹۵ میلیون قطعه باید کاهش یابد

او تولید ماهیانه جوجه یکروزه را ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: میزان تولید جوجه باید به ۹۰ تا ۹۵ میلیون قطعه کاهش یابد.

به گفته این مقام مسئول، اگر واکسن و داروی مورد نیاز تامین شود، امکان جوجه ریزی تا ۱۱۰ میلیون قطعه وجود دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ ارتباطی به کمبود جوجه ریزی ندارد، بیان کرد: افزایش قیمت مرغ ناشی از سو مدیریت در توزیع دان و کمبود نهاده در واحد‌های مرغداری است.

او در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه تصریح کرد: با وجود شرایط سخت گیرانه صادرات و اخذ عوارض ۵ هزار تومانی صادرات مرغ، امکان صادرات وجود ندارد و در صورت صادرات اثر گذار نیست.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *