اهم اخبار

رئیس انجمن خرما: امکان ارزآوری صادرات خرما تا یک میلیارد دلار وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن رشید فرخی گفت: با توجه به وضعیت کنونی امکان افزایش ارزآوری صادرات خرما تا یک میلیارد دلار در صورت افزایش بهره‌وری و حمایت دولت وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرما گفت: علی رغم تمامی مشکلات تولید اعم از تغییرات اقلیم، خشکیدگی خوشه خرما و آفت سوسک سرخرطومی در برخی استان ها فراوانی محصول داشتیم.

به گفته او، “برآوردها حاکی از آن است که همانند سال گذشته به متوسط تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیدیم که با این وجود برای مصارف داخلی وصادرات مشکلی نداریم.”

رشید فرخی ادامه داد: با توجه به تحریم های ناعادلانه سعی کرده ایم که به جای صادرات به کشورهای آسیای دور همچون کشورهای هند، چین، اندونزی، روسیه و سی آی اس به طرف شرق و شمال برویم.

رئیس انجمن خرما با بیان اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی برای صنایع تبدیلی و مصارف داخلی مورد نیاز است، افزود: سالانه ۳۰ درصد خرمای تولیدی صادر می شود که رقمی ما بین ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می کند.

او گفت: با توجه به وضعیت کنونی و بحران آبی به هیچ عنوان  افزایش سطح در واحد نخواهیم داشت و پیشنهاد ما افزایش بهره وری در واحد سطح است که با حمایت دولت در صورت تحقق، امکان رسیدن به صادرات یک میلیارد دلار وجود دارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *