اهم اخبار

رئیس انجمن صنفی گاوداران: جلوگیری از واردات گوشت، راه حل اساسی تعادل قیمت در بازار/عرضه گوشت گوساله با نرخ بالای ۸۰ هزار تومان غیر منطقی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری از مسئولان تقاضا داریم مجوز صادرات بدهند یا جلوی واردات بگیرند تا بازار به تعادل برسد.

 

 

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد نسبت به نوسان نرخ سبوس در بازار اظهار کرد: با توجه به انتقاد دامداران نسبت به نوسان شدید قیمت سبوس، وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای به رئیس جمهور زدند که براساس آن رئیس جمهور به آقای جهانگیری دستور دادند که علت موضوع نوسان قیمت و تحویل ندادن کارخانه‌ها را بررسی کنند.

وی استفاده از نان خشک به جای سبوس در گاوداری‌های شیری را تکذیب کرد و گفت: با هدفمندی یارانه ها، کاهش ضایعات و کم شدن نان این موضوع واقعیت ندارد و هم اکنون گاوداری‌های شیری به سبب نوسان قیمت سبوس از یونجه و ذرت علوفه‌ای در واحد‌های خود استفاده می‌کنند.

مقدسی ادامه داد: اگر دامداران قرار باشد هر کیلو سبوس را با نرخ یک هزار و ۲۵۰ تومان خریداری کنند، رقمی بالغ بر ۶۰ تومان قیمت تمام شده شیر باید افزایش یابد، در غیر این صورت تولیدکنندگان در حاشیه زیان هستند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت هر کیلو شیرخام با احتساب هزینه‌های حمل درب دامداری را یک هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که قیمت تمام شده شیر خام به سبب نوسان نرخ هزینه های تولید بالاتر از این رقم است.

وی از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوساله زنده نسبت به ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوساله نر ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است.

به گفته مقدسی، با توجه به کاهش قیمت گوساله زنده، فروش هر کیلو گوشت گوساله با نرخ بالای ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان غیر منطقی است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری از مسئولان تقاضا داریم مجوز صادرات بدهند یا جلوی واردات بگیرند تا بازار به تعادل برسد.

 

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *