اهم اخبار

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ: روزانه ۷۰ تن قارچ عرضه می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از افزایش ۲۰ تنی عرضه قارچ خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، با اشاره به اینکه صادرات قارچ کماکان در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به آنکه تمامی مسیر‌های صادراتی باز نشده، صادرات کماکان با روند قبلی در حال انجام است به طوریکه هم اکنون صادرات به صورت فله‌ای و تره بار به عراق انجام می‌شود.

وی از افزایش تولید قارچ در بازار خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود که نسبت به ماه‌های اخیر به دلیل ازدیاد تولید ۱۰ تا ۲۰ تن افزایش داشته است.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه و تقاضا وجود ندارد، بیان کرد: علی رغم کاهش تقاضا از سوی رستوران‌ها و فست فودی ها، اما افتی در فروش قارچ نداریم.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو قارچ را ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش بی رویه مواد اولیه از جمله پتروشیمی، قیمت تمام شده تولید بالا می‌رود که با این وجود آینده روشنی برای این صنعت متصور نیستیم.

به گفته وی، با وجود کاهش نرخ دلار، قیمت مواد پتروشیمی افزایش یافته است، درحالیکه در گذشته قیمت مواد پتروشیمی تابع نوسان نرخ ارز بوده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: اگر جلوی افزایش بی رویه قیمت نهاده‌های تولید گرفته نشود، تولید دچار مشکل می‌شود که با این وجود امنیت غذایی و اشتغال کشور دچار مخاطره خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *