اهم اخبار

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر: کیفیت میگوی صادراتی این استان ارتقا یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: میگوی پرورشی صادراتی این استان برای حضور موثرتر در بازارهای جهانی نیازمند ارتقا کیفیت است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ محمد تقی منوچهری افزود: در این ارتباط کارهای خوبی برای توسعه از لحاظ کمی و کیفی میگو پرورشی در استان بوشهر آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: کیفیت برخی از محموله‌‏های صادراتی میگوی پرورشی در استان بوشهر با استانداردهای جهانی فاصله دارد و برگشت می‌‎خورند که یک سری مشکلات را برای تولیدکنندگان میگوی پرورشی در این استان ایجاد کرده‌است.

منوچهری ادامه داد: بوشهر درحوزه آبزی پروری مهم ترین و تاثیرگذارترین استان کشور است و بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‎شود.

وی اظهار داشت: این استان اکنون ۱۰ سایت فعال در قالب پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت دارد که سالانه ۲۲ هزار تن میگوی پرورشی با کیفیت بالا در آنها تولید و صادر می‎شود.

منوچهری اظهار کرد: با وجود اینکه هرسال بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی استان بوشهر صادر می‎شود ولی امسال تاکنون حدود ۵۰ درصد آن روی دست شرکت‌های صادراتی مانده‌است.

وی گفت: علاوه بر کیفیت، مشکلات تحریم‌ها و نبود اطمینان از بازگشت ارز حاصل از صادرات و شیوع کرونا نیز دیگر عواملی است که باعث شده تا صادرکنندگان نتوانند میگوی پرورشی خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *