اهم اخبار

رئیس سازمان امور عشایری:سامانه ثبت اطلاعات زنبورداران راه‌اندازی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عسل طبیعی در کشور عمدتا در مناطق عشایری و توسط عشایر تولید می‌شود.

 

به گزارش اگرووفودنیوز؛ به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور به منظور بررسی همکاری‌های دوجانبه اظهار داشت: فعالیت تشکل‌های عشایری عمدتا تامین نهاده دامی بوده و کمتر وارد بحث‌های توسعه‌ای شده‌اند.

وی با بیان این که تشکل‌های عشایری باید فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های توسعه‌ای سوق دهند، افزود: گردش و فرایند کار تشکل‌ها در قبل از تولید، حین تولید و پس از تولید و عرضه و فروش محصولات در بازار بسیار مهم است.

قندالی با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری، گفت: در طرح زنجیره تولید گوشت قرمز مشکلی در زمان تولید نداریم اما در پیش از تولید (اصلاح نژاد) و همچنین بعد از تولید مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ورود به بازارهای جهانی بسیار مهم است، ابراز داشت: برندسازی نقش بسیار خوبی در عرضه و فروش تولیدات و محصولات دارد.

بانکی پور مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق گفت: سرمایه صندوق زنبورداران کشور۲۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ اتحادیه و تعاونی زنبورداری با ۷۴ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان تولید عسل در ایران ۸۴ هزار تن است که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن عسل تغذیه‌ای است، افزود: رویکرد ما یک رویکرد توسعه‌ای است؛ یکی از کارهای ما تسهیل حضور زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در بازارهای جهانی و رویدادهای بین‌المللی است که در این راستا سامانه مبادلات کالا ایجاد کرده‌ایم که همه تولیدکنندگان و فروشندگان در آن جا حضور دارند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور خاطرنشان کرد: سامانه‌ای نیز برای ثبت آمار و اطلاعات بهره‌برداران و ارائه خدمات به آنان و همچنین شناسایی و رتبه‌بندی تشکل‌ها و زنبورداران راه‌اندازی شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *