اهم اخبار

رئیس سازمان توسعه و تجارت: کاغذ بازی‌های اداری برای تجار دردسرساز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

زادبوم گفت: تشکیل ستاد تسهیل صادرات با هدف تصمیم گیری و ابلاغ فوری مسائل و مشکلات تجار پی‌گیری می‌شود.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل ستاد تسهیل صادرات، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که همواره در پشتیبانی از تجار و برخورد با اتفاقات وجود داشت، طولانی شدن روند تصمیم گیری و نیاز این حوزه به عملکرد سریع است.

او بیان کرد: مدتی قبل طرحی به نام تشکیل  ستاد تسهیل صادرات از طرف سازمان توسعه تجارت به دبیرخانه هیئت دولت مستقر در وزارت صمت ارسال شد؛ این طرح هم اکنون با هدف تصمیم گیری و ابلاغ فوری مسائل و مشکلات تجار در حال بررسی است و امیدواریم به زودی مورد تأیید قرار بگیرد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت کشور تصریح کرد: این ستاد در نظر دارد تا اختلالاتی مثل حمل‌ونقل و مشکلاتی که تجار فعال در زمینه صادرات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و  نیاز به بررسی و پیگیری فوری دارد را تحت پوشش قرار دهد؛ به معنای جامع‌تر  این طرح، همان طور که از نامش پیداست، عاملی برای تسهیل صادرات خواهد بود.

زادبوم بیان کرد: تفاوت این ستاد با ساختار امروزی، پیگیری و تصمیم‌گیری فوری درباره دغدغه‌ها و مشکلات صادرکنندگان و ابلاغ سریع آن به بخش‌های مختلف کشور است؛ در روال اداری معمول ممکن است بررسی یک مشکل به مدت‌های طولانی زمان نیاز داشته باشد اما ماهیت  این ستاد متفاوت است و می‌تواند به تسریع تصمیم‌گیری و حل فوری مشکلات صادرکنندگان کمک کند.

او گفت: در صورت تأیید نشدن طرح ستاد تسهیل صادرات توسط دبیرخانه دولت، از ظرفیت‌های کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات برای دستیابی به این هدف بهره خواهیم برد؛ به عبارتی دیگر در صورتی که این طرح مورد تایید قرار نگیرد برای پیگیری هدف ذکر شده،  اختیارات این کمیته افزایش پیدا خواهد کرد تا موضوعات فوری و مشکلات صادرکنندگان را تحت پوشش قرار دهد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *