اهم اخبار

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور: کاهش مصرف سم‌های پر خطر کشاورزی به ۵ درصد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از کاهش سهم سم‌های پر خطر در سبد مصرفی کشاورزی به ۵ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایلنا؛ کیخسرو چنگلوایی با تاکید بر اهمیت کاهش مصرف سموم پر خطر کشاورزی در سلامت مردم و صادرات محصولات، اظهار کرد: علاوه بر حذف سموم پر خطر از سبد مصرف کشاورزان به دنبال توسعه استفاده از روش‌های غیر شیمیایی در مبارزه با آفات هستیم.

وی ادامه داد: از جمله روش‌های غیر شیمیایی که اکنون در حال توسعه آن هستیم روش‌های فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی است.

چنگلوایی یادآور شد: با حمایتی که از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آمده ۱۰۲ واحد در حال تولید ۱۱ نوع عامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات هستند.

به گفته رئیس سازمان حفظ نباتات کشور؛ سالانه به طور متوسط در سطح ۱٫۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مبارزه بیولوژیک انجام می‌شود.

چنگلوایی رساندن میزان مصرف سم‌های پر خطر کشاورزی به صفر را از اهداف مهم سازمان حفظ نباتات عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته میزان مصرف سموم پر خطر در تولیدات کشاورزی رقم بالایی بود به نحوی که در سال ۷۵ میزان مصرف آن‌ها به بیش از ۲۷ درصد می‌رسید.

وی اظهار کرد: در سال گذشته میزان مصرف این سموم به ۵ درصد رسید و این روند تا به صفر رساندن مصرف سم‌های پر خطر در تولید محصولات کشاورزی ادامه پیدا می‌کند.

چنگلوایی حجم خروج سموم پرخطر از سبد مصرف کشاورزان در سال‌های اخیر را بیش از ۱۰ هزار تن اعلام کرد که به معنای سالم‌تر شدن محصولات کشاورزی است که مردم مصرف می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در مجموع میزان مصرف سموم در کشور ما کمتر از جهان است، یادآور شد: در جهان میزان مصرف سموم برای تولید محصول در هر هکتار ۲٫۸ گرم است، در حالی که این رقم در کشور ما حداکثر ۲٫۴ گرم است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *