اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی؛ترانزیت فرآورده‌های دامی تسهیل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم توسعه سطح ارتباطات بین‌المللی در این حوزه گفت: تسهیل فرآیند ترانزیت در حوزه فرآورده‌های دامی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفیعی‌پور در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: اگر شاهد اپیدمی‌های بیماری‌های مختلف مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور نیستیم، دلیل این مسئله تلاش‌های بی‌وقفه جامعه دامپزشکی است که عوامل بیماری‌زا فرصت نمی‌کنند خسارت و زیان به جامعه وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دامپزشکی در کمیت و کیفیت با تفکر بهداشت‌محوری انجام می‌شود، گفت: بر همین اساس نظارت بر میلیاردها دوز واکسن، دارو و مواد غذایی، صدها هزار واحد فعال در حوزه دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به خانواده ۳۷ هزار نفری دامپزشکی افزود: ما در سطح ملی و بین‌المللی لازم است که با توجه به نیازهای روز، اقداماتی را انجام دهیم که در سطح ملی، تدوین و بازنگری دستورالعمل‌ها ضروری است. همچنین مدیریت منابع اعتباری، انسانی و امکانات و تجهیزات در حال حاضر ضرورت دارد.

رفیعی‌پور ادامه داد: در حوزه تولید بذر نیز باید اقدامات مناسب انجام شود.

وی اظهار داشت: در حوزه ارتباطات بین‌المللی باید حضور جدی‌تر داشته باشیم که در همین راستا سازمان دامپزشکی، شورای اقتصاد بین‌المللی دامپزشکی را برنامه‌ریزی کرده و امیدوار هستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی امری ضروری است، تصریح کرد: نشست سران دامپزشکی اکو، یکی از مسائلی است که در این حوزه به آن پرداخته‌ایم.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه همپا در منطقه هستیم، گفت: تسهیل فرآیند در صادرات و واردات و ترانزیت محصولات دامی، از جمله الزاماتی است که ما پیگیری می‌کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *