اهم اخبار

رئیس سازمان شیلات خبر داد: هدف‌گذاری صادرات ۱۰ هزار تن ماهی و میگو به روسیه/ صادرات ۱۸ هزار تن آبزی در سال جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ هزار تن محصول آبزی صادر شده است، گفت: طبق برنامه تا پایان سال ۱۰ هزار تن میگو و ماهی به روسیه صادر می‌شود.[/heading]

خبرگزاری فارس: هدف‌گذاری صادرات ۱۰ هزار تن ماهی و میگو به روسیه/ صادرات ۱۸ هزار تن آبزی در سال جاری

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه هدف‌گذاری سازمان برای صادرات آبزیان به روسیه در سال جاری حدود ۱۰ هزار تن است، گفت: در نظر است امسال ۵ هزار تن میگو و ۵ هزار تن انواع ماهی به روسیه صادر شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوز صادرات ۲۰ تن میگو به روسیه صادر شده، گفت: امسال ظرفیت بیش از ۵ هزار تن صادرات میگو به روسیه وجود ندارد چرا که از قبل مشتریانی برای محصول میگو وجود داشته‌ و باید با تولید داخلی جوابگوی مشتریان قبلی هم باشیم.

صالحی با بیان اینکه صادرات محصولات آبزی در گذشته از طریق کشور ثالث به روسیه انجام می‌شد، تصریح کرد: اما محموله ۲۰ تنی صادرات میگو اولین باری است که از به طور مستقیم از ایران به روسیه صادر می‌شود.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۲ تن خاویار پرورشی تولید شود، اظهار داشت: با این میزان تولید احتمال صادرات ۱٫۵ تن خاویار پرورشی وجود دارد.

وی افزود: در ۴ ماه نخست سال جاری سرجمع ۱۸ هزار تن از محصولات آبزیان به ارزش۶۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده که از نظر ارزشی ۸۲ درصد آن را انواع ماهیان، بیش از ۱۰ درصد را میگو و ۱٫۱ درصد هم خاویار پرورشی تشکیل می‌دهد.

صالحی گفت: میزان صادرات سال ۹۴ از نظر ارزشی نسبت به ۴ ماهه سال ۹۳، از نظر انواع ماهیان ۲ درصد، میگو بیش از ۱۲۰ درصد و خاویار پرورشی بیش از ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *