اهم اخبار

رئیس سازمان چای: پرداخت ۵۱ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای چایکاران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب جهانساز با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش چایکاران و کارخانجات از طریق صندوق چای و ضامن زنجیره ای است، گفت: مجموعا ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات طی امسال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حبیب جهانساز، از پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران و کارخانه داران شمال کشور خبر داد و اظهار کرد: چایکاران و صاحبان کارخانه های چای سازی می توانند جهت دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تا پایان سال به ادارات چای شهرستان ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به پرداخت دو نوع تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چای، افزود: تسهیلات یا به صورت سرمایه در گردش به فعالان حوزه چای پرداخت می شود و یا سرمایه برای اصلاح و به زراعی باغات چای و خرید ماشین آلات و نوسازی و برندسازی کارخانجات و بهداشتی کردن تولید چای خواهد بود.

رئیس سازمان چای کشور در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش چایکاران و کارخانجات از طریق صندوق چای و ضامن زنجیره ای است، تصریح کرد: این تسهیلات برای چایکاران چهار درصد با بازپرداخت یک ساله بوده و به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان پرداخت می شود.

جهانساز ادامه داد: کارخانجات هم ۱.۹ برابر به ازای هر سهامی که دارند می توانند تسهیلات دریافت کنند که مجموعا در این بخش ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات طی امسال پرداخت شده است.

وی از پرداخت تسهیلات ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به چایکاران و کارخانجات طی امسال برای اصلاح و به زراعی و نوسازی و برندسازی خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات از طریق بانک های عامل پرداخت شده که برای چایکاران چهار درصد و برای کارخانجات هفت درصد با بازپرداخت سه ساله است.

رئیس سازمان چای همچنین از پرداخت تسهیلات هشت میلیارد تومانی تامین کود شیمیایی برای باغات چای خبر داد و گفت: سرمایه در گردش برای خرید نهاده مورد نیاز چایکاران را در اختیار کارگزاران تامین کننده کود قرار دادیم تا به موقع در اختیار چایکاران قرار دهند.

وی در پایان از بیمه تامین اجتماعی چایکاران از محل بهای خرید برگ سبز چای سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این قرارداد را از طریق صندوق بیمه برای چایکاران منعقد کردیم و نیازی به پرداخت حق بیمه نیست؛ همچنین چایکاران می توانند در قالب بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بیمه شوند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *