اهم اخبار

رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛ قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب جهانساز با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، گفت: قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک ۳۷.۵ و درجه دو نیز ۴۸ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، حبیب جهانساز ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار کرد: جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی برگزار و قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای سال زراعی جاری مشخص و اعلام شد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته در زمینه خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک شاهد رشد ۳۷.۵ درصدی هستیم، گفت: برگ سبز درجه یک امسال ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به رشد ۴۸ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه دو، افزود: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای دو به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

وی به تعیین سهمیه دولت و کارخانجات چایسازی برای سال زراعی امسال نیز اشاره و اضافه کرد: برای امسال سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۲۵ درصد و کارخانجات چایسازی ۷۵ درصد تعیین شده است.

جهانساز با اشاره به قیمت مناسب تعیین شده برای خرید تضمینی برگ سبز چای، تصریح کرد: در دو سال اخیر هر ساله ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *