اهم اخبار

رئیس شورای تامین کنندگان دام: دام‌های مازاد دامداران خریداری می‌شود/ قیمت منطقی هرکیلو گوشت ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزارتومان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

منصور پوریان گفت: اخیرا در کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب شده که در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، دولت دام‌های مازاد دامداران را از آن‌ها خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور پوریان گفت: واردات بدون محدودیت دام زنده توسط مرزنشینان از مناطق مرزهای جلفا، اینچه برون و بنادر جنوبی از جمله چابهار از کشورهای استرالیا، نیوزلند و برزیل وارد کشور می‌شود.

او با بیان اینکه مخالف واردات دام زنده نیستیم، افزود: اگرچه واردات دام منجر به تنظیم بازار و اثر گذاری بر تولید داخل می‌شود، اما به تولیدکننده داخل فشار وارد می‌کند.

پوریان ادامه داد: با توجه به نوسانات قیمت تولید داخل، جلوی صادرات دام گرفته شد و از طرفی برای کنترل بازار و قیمت‌ها واردات انجام می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: با توجه به واردات گوشت گوسفند و گوساله در تابستان، دام‌های مولد کشتار نشدند که این نشان‌دهنده افزایش زایش است. براین اساس در بهمن‌ماه باید حدود ۳۵۰ هزار راس گوساله و بیش از یک میلیون راس گوسفند کشتار شود.  

پوریان ادامه داد: اخیرا در کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب شده که در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی دولت دام‌های مازاد دامداران را از آن‌ها خریداری کند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوساله و گوسفند ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است که براین اساس قیمت منطقی هرکیلو گوشت با احتساب هزینه‌های تولید ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزارتومان است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *