اهم اخبار

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور: دام‌ها روی دست تولیدکنندگان مانده / قیمت گوشت کاهشی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه تعداد زیادی دام روی دست تولید کنندگان مانده است که باید به بازار عرضه شود  گفت: قیمت گوشت کاهشی است و شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان برای مرحله دوم خرید حمایتی کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از تسنیم؛ منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور اظهار کرد: قیمت گوشت که در ابتدای ماه جاری افزایش داشته بود اکنون کاهش یافته و همچنان در حال برگشت به عقب است.

وی افزود: مسائلی مانند کمبود نهاده و مشکلات جابه جایی دام در کشور (برای جلوگیری از قاچاق)، قیمت گوشت را  بالا برده بود اما اکنون این مشکلات تا حدودی حل و فصل شده است؛ میزان تولید دام زنده در سال جاری ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل است و با توجه به این اندازه تولید دام دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم دام گوساله ۳۵ هزار تومان و گوسفند زنده ۴۵ هزار تومان است که در مقایسه با قبل کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم لاشه گوسفندی نیز حدود ۹۵ هزار تومان است که با در نظر گرفتن سود خرده فروشی قیمت این محصول ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد زیادی دام روی دست تولید کنندگان مانده است و باید به بازار عرضه شود  گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در مقطعی در سال جاری برای حمایت از دامداران اقدام به خرید حمایتی گوشت گوسفندی و گوساله کرد؛ اکنون نیز  با توجه به انباشت دوباره دام زنده، نیازمند خرید حمایتی این شرکت برای جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان هستیم.

پوریان اظهار داشت: در ارتباط با موضوع قاچاق دام در کشور بزرگ نمایی شده است و قاچاق به حدی نیست که منجر به افزایش قیمت هایی آنچنانی در کشور شود اما به هر حال نباید از نظر دور داشت که تفاوت قیمت دام زنده در بازار داخلی و کشور های همسایه انگیزه زیادی برای قاچاق این محصول ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای بقاء تولید باید نگاه تولید کنندگان به بازار داخلی باشد گفت: نگاه تولید کننده به بازار داخلی زمینه تولید مستمر را فراهم می آورد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *