اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن: هر کیلو تخم مرغ ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حمیدرضا کاشانی گفت: هم اکنون هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری بدلیل مازاد تولید، ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت:قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان است که کماکان ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته او، با واگذاری امر تنظیم بازار به بخش خصوصی، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تخم مرغ صادر می‌شود، اما بدلیل مازاد تولید به قیمت مصوب نرسیدیم.

کاشانی می‌گوید: در ۲ ماه گذشته که وزارت جهاد محدودیت در صادرات ایجاد کرد، نظم بازار برهم خورد و در نهایت این امر منجر به دپو تخم مرغ در واحد‌های مرغداری شده است. این درحالی است که مرغداران همه ساله زیان ۶ ماهه ابتدای سال خود را در پاییز و زمستان جبران می‌کردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که طی ۱۰ روز آینده، تخم مرغ درب مرغداری به نرخ مصوب برسد.

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: براساس آمار روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در کشور مصرف می‌شود و مابقی مازاد بر نیاز داخل است.

کاشانی مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال را ۳۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با واگذاری امر تنظیم بازار به بخش خصوصی طی ۱۰ روز اخیر ۱۰ تا ۱۲ هزارتن تخم مرغ صادر شده است، اما بدلیل محدودیت صادرات اخیر، همچنان با مازاد تولید در واحد‌ها روبرو هستیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *