اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن: تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حمیدرضا کاشانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با تامین به موقع کنجاله سویا به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۵ تا ۴۶ هزارتومان است که با نرخ مصوب ۲ هزارتومان اختلاف دارد. 

به گفته او، با توجه به کمبود کنجاله سویا با نرخ مصوب، چالش هایی برهی تولید ایجاد شده به طوریکه میزان تولید نسبت به ماه قبل در بازار کاهش یافته است.

کاشانی نرخ مصوب هرکیلو کنجاله سویا را ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که با نرخ ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان در بازار آزاد عرضه می شود.

این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز بازار و کاهش تولید نسبت به ماه قبل روزانه ۱۰۰ تن از این مازاد بر نیاز کشور است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار پنج ماهه گمرک، ۷۰ هزارتن تخم مرع صادر شده است و اکنون هم مجوز صادرات داده نمی شود.

کاشانی نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با تامین کنجاله سویا با نرخ مصوب به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *