اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی بیژن در گفتگو با اگروفودنیوز : صنایع غذایی منهای بخش خصوصی یعنی مرگ صنایع غذایی و حذف پویایی این صنعت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حسین مصطفی زاده خویی گفت: بخش خصوصی در دنیای امروز موتور پیشران توسعه به حساب می‌آید و کمتر کسی در اهمیت و جایگاه آن تردید دارد، حتی طرفداران اقتصاد دولتی نیز اذعان دارند بدون بخش خصوصی نمی‌توان نیازهای امروز جامعه را مرتفع کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی بیژن در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر نقش بخش خصوصی در توسعه،اشتغال و رونق اقتصادی کشورو صنعت غذای کشور گفت :بخش خصوصی در دنیای امروز موتور پیشران توسعه به حساب می‌آید و کمتر کسی در اهمیت و جایگاه آن تردید دارد، حتی طرفداران اقتصاد دولتی نیز اذعان دارند بدون بخش خصوصی نمی‌توان نیازهای امروز جامعه را مرتفع کرد. بدیهی است این بخش، در صنایع غذایی هم نقش بسزایی ایفا می‌کند و همانطور که در حالت کلان گفته شد، صنایع غذایی منهای بخش خصوصی یعنی مرگ صنایع غذایی و حذف پویایی این صنعت.

مصطفی زاده افزود : با نگاهی کمی و کیفی و به پشتوانه آمارهای موجود و رسمی می‌توان دریافت بار تامین مایحتاج سفره مردم بر عهده بخش خصوصی صنایع غذایی کشور است و اگر تلاشگران و سربازان تولید این بخش که غالبا در شرکت‌های خصوصی متمرکز هستند، نبودند و یا در مراکز دولتی بودند، چرخ صنعت غذا نمی‌چرخید و بی‌نیاز از توضیح است که نچرخیدن صنایع غذایی مساوی است با یک فاجعه ملی. بنابراین اگر امروز جامعه درگیر قحطی عمومی نشده است، مطمئن باشید بخش عمده‌ای از این مسئولیت به عهده شرکت‌های خصوصی صنایع غذایی بوده است.

این کارآفرین برجسته کشور افزود: فکر می‌کنم همین مساله روشنگر اهمیت شرکت‌های خصوصی صنایع غذایی باشد و کفایت کند، گرچه می‌توان دلایل و علل متعدد دیگری افزود به نقش خطیر شرکت‌های خصوصی صنایع غذایی.

رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی بیژن  ادامه داد: اما بگذارید در پایان یک مورد مسجل دیگر را بیافزایم و آن خلاقیت و نوآوری بخش خصوصی در صنایع غذایی است. یکی از دلایل برتری بخش خصوصی به بخش دولتی در صنعت غذا، دغدغه نوآوری، به‌روز بودن و پیشرو بودن است، چراکه فقدان این دغدغه در بخش خصوصی مساوی به محاق رفتن و حذف اجباری از گردونه رقابت، مساله‌ای که در بخش دولتی اساسا بلاموضوع است. تاکید می‌کنم این کلیدواژه “رقابت” است که بخش خصوصی را نسبت به بخش دولتی در صنایع غذایی برتری داده است. مفهومی که در بخش خصوصی همچون اکسیژن است و در بخش دولتی همچون چرخ پنجم گاری.

برخی از اخبار مرتبط با صنایع غذایی بیژن در اگروفودنیوز:

افتخاری دیگر برای صنایع غذایی بیژن/کسب گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کننده

گروه صنایع غذایی بیژن برند محبوب مصرف کنندگان شد

گفتگوی اگروفودنیوز با نرگس الهیاری مدیر عامل شرکت صنایع غذایی بیژن

پاسخ فعالین صنایع غذایی کشور به اگروفودنیوز در خصوص ایجاد امنیت غذایی و شعار پیشنهادی روز جهانی غذا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *