اهم اخبار

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران: صادرات دام در انتظار امضای وزیر جهاد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد مقدسی با بیان اینکه مصوبه صادرات دام زنده به زودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود، گفت: صادرات مدیریت شده خواهد بود تا به بازار داخل آسیبی وارد نشود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ سید احمد مقدسی با بیان اینکه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک حدود ۳ هفته قبل آزاد سازی صادرات دام زنده را به تصویب رسانده است، گفت: هنوز این مصوبه به امضای وزیر جهاد کشاورزی نرسیده است.

وی اظهارامیدواری کرد: طی یک تا دو روز آینده این مصوبه به امضای وزیر برسد و ابلاغ شود.

مقدسی تاکید کرد که در مرحله اول صادرات دام زنده با نظارت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و به صورت مدیریت شده، انجام خواهد گرفت تا آسیبی به بازار داخل وارد نشود.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوساله نر زنده را ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد که هر کیلوگرم گوساله نر از دامداران به قیمت ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان خریداری می‌شود.

مقدسی از سیاست‌های دولت در این زمینه انتقاد و اضافه کرد: دولت هم جلوی صادرات را گرفته و هم دام مازاد را با قیمت واقعی جمع آوری نمی‌کند و همین منجر به زیان گسترده تولیدکنندگان شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام بسیار کمتر از نرخ تمام شده تولید دام است، افزود: علاوه بر این شرکت مذکور به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و مطالبات تولیدکنندگان را به موقع تسویه نکرده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *