اهم اخبار

رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور: حل مشکلات ریشه ای با تفکیک یا ادغام وزارتخانه رویایی بیش نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر مهدی کریمی تفرشی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی “اگروفودنیوز” در خصوص ارزیابی وی از تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت گفت:کشور ما سال هاست با معضل ایجاد نهادهای موازی و تفکیک و ادغام وزارتخانه ها مواجه است،اما به راستی کدامیک از این تصمیمات واقعا ریشه مشکلات اساسی بخش های مختلف اقتصاد و صنعت کشور را حل کرده است؟

رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران افزود: اخیرا خبرهایی مبنی بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به گوش می رسد. موضوعی که هر چند وقت یک بار برای فرار از حل ریشه ای مشکلات صنعت و اقتصاد بر سر میز گذاشته می شود.

رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و گروه صنعتی آل ام کا تی (MKT GROUP)) تصریح کرد: قطعا تشکیل وزارت بازرگانی تاثیری در کاهش تورم و کاهش قیمت کالاهای اساسی نخواهد داشت. حل مشکل تورم نیاز به تحلیل ریشه های ایجاد تورم از جمله افزایش نقدینگی و بالاتر بودن نرخ نقدینگی نسبت به تولید ناخالص داخلی، کاهش عرضه، افزایش تقاضا، سیاست گذاری های ارزی، معضل قاچاق و فساد و دلال بازی و رانت خواری دارد.

نائب رئیس  هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران ادامه داد:اینها مشکلات ریشه ای اقتصاد کشور است که در حال ضربه زدن نه تنها به اقشار آسیب پذیر بلکه ضربه به تولید داخلی است.

این کارآفرین جهان اسلام با بیان اینکه حل این معضلات ریشه یابی و تحلیل کارشناسانه،مدیریت جهادی و عزم ملی و در نهایت مدیریت اصولی و کارشناسانه می خواهد، گفت: تفکیک و تشکیل وزارتخانه جدید تنها پاک کردن صورت مسئله است و معضلی را حل نمی کندو تنها شاهد تعدد مدیر و وزیر و معاونین خواهیم بود. پدیده ای که هزینه های دولت را دو چندان خواهد کرد و در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است هزینه تراشی و به نوعی تورم زا می باشد.

کریمی تفرشی خاطر نشان کرد: دولت بهتر است به جای اینکه به دنبال تفکیک یا ادغام وزارتخانه و ایجاد نهادهای موازی باشد ابزارهای نظارتی را بر پدیده قاچاق و رانت و سودجویی ها و اخلالگری ها در بازار قدرتمندتر کند.

رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو ادامه داد: باید برای حل مشکلات ریشه ای اقتصاد کشور موانع تولید از میان برداشته شود و شرایطی فراهم شود تا تولیدکننده بتواند از حداکثر ظرفبت های تولیدی خود استفاده کند. باید انگیزه سرمایه گذاری در بخش تولید را بالا برد و فکری به حال بنگاههای تولیدی کوچک و زود بازده که در شرف تعطیلی هستند کرد.

وی در پایان گفت:راه خروج از بحران های اقتصادی کشور رشد و رونق تولید ملی است نه تفکیک و ادغام وزارتخانه.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *