اهم اخبار

راه تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی چیست؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون، حس چشایی را یکی از بهترین راهکار‌های تشخیص روغن زیتون تقلبی از اصل اعلام کرد.

نادر جلالت عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌های تشخیص روغن زیتون تقلبی از اصلی اظهار کرد: بر مبنای استاندارد شورای ملی زیتون، روغن زیتون اصل رنگ زرد مایل به سبز دارد و بوی سیب، گوجه فرنگی و علف تازه می‌دهد که در هر یک از این موارد امکان تقلب وجود دارد، اما امتحان با کمک حس چشایی بهترین روش برای تشخیص روغن زیتون اصل است.

او افزود: افراد از طریق تست چشایی می‌بایست یک قاشق روغن زیتون را با هوا قورت دهند که در ابتدا تلخی، تندی و تیزی انتهای گلو را می‌سوزاند اما پس از یک دقیقه طعم مطلوبی می‌دهد.

به گفته این عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون، افراد با تشخیص زیتون اصل از تقلبی دیگر فریب قیمت‌ها و سودجویان را نمی‌خورند.

قیمت هر لیتر روغن زیتون ۱۴۷ هزار تومان

جلالت درباره آخرین وضعیت بازار روغن زیتون بیان کرد: با کاهش ارزش پول ملی، قیمت تمامی اجناس بالا رفته است که در این شرایط روغن زیتون هم از این امر مستثنی نیست، اما متاسفانه با توجه به افزایش قیمت‌ها، بازار عرضه روغن زیتون تقلبی هم داغ می‌شود.

این مقام‌مسئول قیمت هر لیتر روغن زیتون را ۱۴۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار و تامین عمده نیاز کشور از طریق واردات، قیمت دچار نوساناتی شده است.

عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، باغداران، زیتون را با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌کنند تا درآمدشان جوابگوی هزینه تولید باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *