اهم اخبار

رشد شاخص قیمت جهانی گندم/ کاهش در مبادی صادراتی آسیا و اروپا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شاخص قیمت جهانی گندم بر خلاف کاهش نرخ مبادی صادراتی روسیه، اتحادیه اروپا و فرانسه در هفته منتهی به ۷ فوریه ۲ واحد افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از شرکت بازرگانی دولتی ایران از نشست پایش بازار کالاهای اساسی، شاخص قیمت جهانی گندم در هفته منتهی به ۷ فوریه از ۲۸۸ دلار (هفته گذشته) به ۲۹۰ دلار در هر تن رسید.

این افزایش شاخص در حالی اتفاق افتاد که قیمت گندم روسیه از ۳۳۲ به ۳۲۳ دلار در هر تن در هفته منتهی به ۷ فوریه رسید.

 قیمت گندم مبدا آلمان نیز از ۳۲۷ به ۳۲۵ دلار و اتحادیه اروپا نیز به مانند روسیه به افت ۹ دلاری رسید و ۳۲۷ دلار در هر تن قیمت را تجربه کرد. قیمت گندم فرانسه نیز از ۳۱۸ هفته گذشته دست‌ِکم کاهش ۶ دلاری داشت.

 با وجود کاهش قیمت این محصول در مبادی روسیه آلمان، اتحادیه اروپا و فرانسه اما در هفته یاد شده قیمت گندم کانادا، استرالیا و آمریکا افزایشی شده تا شاخص جهانی را ۲ واحد بهبود دهد.

 بر اساس اخبار منتشر شده، صادرات گندم روسیه در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کانال ۲۶ میلیون تن کاهشی بود؛ اما پیش‌بینی شده است روسیه که یکی از بزرگترین کشورهای تولید و صادرکننده این محصول در جهان است صادراتش تا پایان سال جاری به ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

 اما در هفته منتهی به ۷ فوریه شاخص قیمت جهانی ذرت و جو نیز افزایش یافت. ذرت  به ۳۰۴ دلار در هر تن و جو نیز از ۲۹۴ با رشد ۶ دلاری به ۳۰۰ دلار در هر تن رسید.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *