اهم اخبار

رشد واردات هم نتوانست مانع افزایش قیمت شکر شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در نیمه نخست امسال بیش از ۷۶۴ هزار تن شکر وارد ایران شده که روند افزایشی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در نیمه اول امسال نشان می‌دهد که از مجموع ۱۴.۳ میلیون تن کالاهای اساسی وارد شده در ۲۵ گروه، ۱.۹ میلیون تن آن با ارز نیمایی وارد شده است که شکر نیز از جمله اقلام اساسی وارد شده در این گروه به شمار می‌رود.

افزایش واردات شکر

در دوره مورد بررسی ۷۶۴.۱ هزار تن شکر به ارزشی بالغ بر ۳۲۸.۸ میلیون دلار ترخیص و وارد شده است؛ در حالی که در همین مدت در سال قبل میزان واردات شکر ۷۱۶.۹ هزار تن به ارزش ۲۶۱.۹ میلیون دلار بوده است.

براین اساس واردات شکر در نیمه اول امسال شش درصد از لحاظ وزنی و ۲۵ درصد از نظر ارزش افزایش دارد.

فروش شکر تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان

اما در ماه‌های اخیر افزایش قیمت در بازار نیز رخ داده و فعالان بازار این روند را تایید کرده بودند. افزایشی که در آمار رسمی نیز مشهود است.

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از جریان قیمت اقلام خوراکی نشان دهنده رشد قیمت شکر و فروش آن تا حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان نیز در شهریورماه است.

هر کیلو شکر در شهریورماه پارسال به طور متوسط ۹۱۰۰ تومان قیمت داشته که در مرداد ماه امسال به ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. متوسط قیمت شکر در شهریورماه ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و تا بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان هم فروش رفته است.

براین اساس شکر نسبت به مردادماه امسال ۲.۳ و در مقایسه با شهریورماه پارسال ۷۲.۷ درصد گران شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *