اهم اخبار

رشد ۲۸ درصدی خرید تضمینی گندم از ابتدای امسال/ پرداخت بخشی از مطالبات گندم‌کاران در هفته جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در سفر به استان لرستان با تأکید بر رشد ۲۸ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور از ابتدای سال جاری، از پرداخت بخش عمده‌ مطالبات کشاورزان این استان و سایر استان‌های کشور بابت گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی خبر داد و گفت: رشد خرید گندم در استان لرستان با ظرفیت غنی در حوزه کشاورزی نیز بیش از دو و نیم برابر سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد، افزود: در خصوص طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، تدابیر و تمهیدات لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مجری طرح، اتخاذ شده است. شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز که در این طرح، مسئولیت تأمین آرد واحدهای نانوایی را بر عهده دارد، نهایت همراهی و همکاری را در جهت تحقق اهداف طرح به عمل خواهد آورد.

گفتنی است؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در سفر به استان لرستان، با حضور در جمع مدیران کارخانجات آرد و نمایندگان صنوف نانوایان این استان در محل فرمانداری الیگودرز، از نزدیک مسائل و مشکلات دست‌اندرکاران زنجیره گندم، آرد و نان را مورد بررسی قرار داد.

راد همچنین در ادامه این بازدید که با حضور محمد خدابخشی، نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی انجام شد، پس از استماع مباحث و موضوعات مطروحه از سوی فعالان حوزه آرد و نان استان لرستان، با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این شرکت در راستای اصلاح و ارتقای سازوکارهای موجود و متناسب با شرح وظایف آن، گفت: وظیفه اصلی و اولویت این شرکت، تأمین گندم و آرد مورد نیاز کشور است که به مدد و لطف الهی و با همت و فعالیت کشاورزان عزیز، هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شایان ذکر است؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در این سفر که حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان نیز وی را همراهی می‌کرد، از دو طرح صنعتی در دست اجرا در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا دیدن کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *