اهم اخبار

روزانه بیش از ۱۵ هزارتن کنجاله سویا حمل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر جهاد از حمل روزانه بیش از ۱۵ هزارتن کنجاله سویا طی روز‌های اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل ا باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد گفت: طی روزهای اخیر، روزانه بیش از ۱۵ هزارتن کنجاله سویا حمل می شود که بنابر برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر حمل و ترخیص، طی هفته های آتی با مازاد عرضه کنجاله سویا روبرو می شویم.

به گفته او، طی ۵ تا ۶ روز گذشته ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادر تخلیه و ترخیص شده است.

پیمان پاک ادامه داد: روند تامین و واردات نهاده نسبت به سال گذشته افزایشی است، درکنار بخش خصوصی پشتیبانی امور دام اقدام به خرید ۲ میلیون تن نهاده دامی کرده است که براین اساس مشکلی در تامین نهاده نداریم.

قائم مقام وزیر جهاد با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا تغییری  نداشته است، گفت: قیمت کنجاله سویا داخلی و پشتیبانی امور دام با نرخ ۱۹ هزارتومان عرضه می شود و کمتر از ۲۰ درصد نیاز کشور بدلیل کیفیت بالاتر است با رضایت و درخواست واحدهای تولیدی با نرخ بالاتر عرضه می شود.

او با بیان اینکه ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزارتن کنجاله سویا در کشور مورد نیاز است، گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزارتن کنجاله با نرخ ۱۹ هزارتومان عرضه می شود و کمتر از ۲۰ درصد نیاز با نرخ توافقی کنجاله سویا با کیفیت و دارای پروتئین بیشتر عرضه می شود و با این حال اتحادیه های تولیدی تعهد دادند که هیچ افزایشی در قیمت تمام شده محصول نداشته باشند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *