اهم اخبار

روسیه در انتظار یک رکوردزنی جدید در برداشت غلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت انتظار می‌رود، پس از افزایش محصول در فصل زراعی قبلی، کشاورزان روسی برای بار دوم بیشترین برداشت غلات را در سال جاری تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، ویکتوریا آبرامچنکو، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، انتظار می‌رود، پس از افزایش محصول در فصل زراعی قبلی، کشاورزان روسی دومین برداشت  بزرگ غلات را در سال جاری تجربه کنند.

برداشت غلات روسیه در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ (جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳) به بالاترین میزان رسید و از ۱۵۰ میلیون تن عبور کرد. تنها برداشت گندم به ۱۰۴٫۴ میلیون تن رسید.

آبرامچنکو گفت: «تا آنجایی که من می‌دانم، تاکنون ۱۳۷ میلیون غله برداشت شده است که حدود ۹۰ میلیون تن آن گندم است.»

وی افزود، پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری، حدود ۱۴۰ میلیون تن غلات برداشت شود.

معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد، مسکو با وجود تحریم‌های غرب، جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان راحفظ خواهد کرد.

وزارت کشاورزی روسیه در اوایل ماه جاری پیش‌بینی خود از میزان برداشت غلات در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۵ میلیون تن در وزن خالص، از جمله ۹۰ میلیون تن گندم افزایش داد.

این وزارتخانه پیش از این، ذخایر غلات صادراتی در فصل کشاورزی را ۶۰ میلیون تن برآورد کرده بود.

روسیه در سال‌های اخیر به لطف برداشت بالا و قیمت‌های جذاب، به بزرگ‌ترین صادرکننده غلات در جهان تبدیل شده است. سهم این کشور از بازار جهانی گندم از اوایل دهه ۲۰۰۰ چهار برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود، جایگاه نخست خود را در سال‌های آینده نیز حفظ کند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *