اهم اخبار

روغن در رتبه دوم افزایش تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد بین آمار تولید روغن با اخبار کاهش تولید و مشکلات تولیدکنندگان در تامین روغن تناقض وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس این آمار در ۹ ماهه امسال تولید کامیون، کامیونت و کشنده بیشترین افزایش را داشته و با بیش از ۷۵ درصد افزایش به ۷۶۱۲ دستگاه رسیده است. همچنین در این مدت تولید چهار کالا بیش از ۲۰ (تا ۵۰ درصد)، چهار کالا ۱۰ تا ۲۰ درصد و ۹ کالا کمتر از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و تولید هفت کالا نیز کاهش یافته است.

در این میان دو کالای دیگری که بیشترین افزایش تولید را داشتند شامل روغن ساخته شده نباتی با ۳۸.۷ و چرم با ۳۳.۳ درصد افزایش هستند.

تناقض آمار تولید روغن با اظهارات تولیدکنندگان

تولید روغن نباتی در در ۹ ماهه امسال به بیش از یک میلیون و ۵۲۲ هزار تن رسیده است. تولید روغن در بیشتر ماه‌های سال قبل بیشترین کاهش را نسبت به سایر کالاها داشت. بر اساس نامه دبیر ستاد تنظیم بازار، کارخانه های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

این آمار در شرایطی منتشر شده که در هفته‌های اخیر اظهارات مدیران برخی صنایع از جمله کنشرو و شیرینی و شکلات حاکی از کمبود روغن منتشر شده که بر اساس آمارها، تولید و واردات این محصول در سال جاری افزایش یافته و فعالان صنعتی نیز اخبار مربوط به حذف ارز ترجیحی را علت این وضعیت می‌دانند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *