اهم اخبار

رونق بخش کشاورزی در گرو دانش بنیان شدن آن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر چه ایران هم اینک در مقایسه با بسیاری از کشورها در زمینه تولیدات کشاورزی وضعیت بهتری دارد اما برای رونق هرچه بیشتر این بخش باید به سمت دانش بنیان شدن این حوزه حرکت کنیم.

علی اکبر مویدی، یکشنبه در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی استان فارس در شیراز افزود: برای تحقق این هدف مهم باید برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی بر پایه و محور نظام علمی قرار گیرد و به نوآوری در این بخش نیز توجه ویژه شود.       

وی افزایش تولیدات کشاورزی ایران را خوب توصیف و بیان کرد: با وجود محدودیت‌های موجود از جمله کمبود آب و تحریم‌ها اما آمارها حکایت از افزایش تولیدات کشاورزی کشورمان دارد.

مویدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال عمر خود، امنیت غذایی و کاهش وابستگی در این بخش را اولویت کاری خود قرار داده است و به همین سبب میزان تولیدت کشاورزی ایران از ۲۵ هزار تن در ۴۰ سال پیش اکنون به ۱۲۵میلیون تن افزایش یافته است.

او بیان کرد: تولیدات زراعی ایران به نسبت پیش از انقلاب، افزایش چهار برابری داشته و همچنین میزان تولید محصولات باغی نیز ۵. ۵۱ درصد بیشتر شده است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ارج نهادن به تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش، اقدام مهمی است که باید نسبت به برگزاری آن اهتمام ورزید و در اینگونه آیین‌ها باید کشاورزان به راحتی مطالبات خود را بیان کنند.

مویدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، استان فارس را قطب کشاورزی کشور دانست و اظهار داشت: وجود اتحاد در بخش کشاورزی فارس، عامل اصلی پایداری کشاورزی این استان است و پیشرو بودن فارس در حوزه کشاورزی به این علت است که کشاورزان این خطه ایده‌های جدید را پذیرفته‌اند که این ویژگی ارزشمند باید در کشور توسعه یابد.

وی، خطاب به بهره‌برداران و کشاورزان نمونه استان فارس گفت: کار اصلی شما از هم اکنون که به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اید آغاز می‌شود تا با همت دوچندان برای توسعه کشاورزی نوین فارس گام‌های بلند بردارید.   

در این آیین از ۷۷ بهره‌بردار برتراستان فارس در بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله باغبانی، پرورش دام، طیور و آبزیان، صنایع تبدیلی و زراعت تجلیل، همچنین از تمبر یادبود سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی فارس رونمایی و تفاهم نامه پنج جانبه‌ای برای انجام آموزش‌های مهارتی بین ارگان‌های متولی در حوزه آموزشی، کشاورزی و تحقیقاتی فارس منعقد شد. 

پنج نفر از کشاورزان برتر استان فارس که در این آیین از آنها تقدیر شد، در روزهای گذشته در آیینی که با حضور رئیس جمهوری در تهران برگزار شد به عنوان نمونه کشوری از آنان تجلیل شده بود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *