اهم اخبار

رییس‌کمیسیون کشاورزی مجلس: مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی پذیرفتنی نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمدجواد عسکری گفت: اجازه نمی دهیم قوانین دست و پاگیر جلوی تولیدات بخش کشاورزی را بگیرد زیرا وظیفه ما حمایت از تولید است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، محمد جواد عسکری در حاشیه نخستین‌ نمایشگاه جامع کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور یکی از بخش‌های مهم و سرنوشت ساز و بزرگترین بخش خصوصی است، گفت: این بخش چهار میلیون بهره بردار دارد. در راستای امنیت غذایی تاثیرگذارین بخش است و نگاه ما این است که در این بخش با نقشه راه حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی اشتغال است. در حوزه تقنینی نگاه ما این است که قوانین مندرس و کهنه را به روز و به فراخور زمان قانون تصویب کنیم که این اتفاق افتاده است.

به گفته وی، مجلس برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر مسیر تولید و توسعه را هموار کرده است و در مسیر قانونی نیز هیچ مشکلی نداریم.

رییس کمیسیون کشاورزی‌مجلس افزود: ۵۰۰ میلیون نفر از از جمعیت همسایگان ما علاقمند به محصولات ما هستند. این موضوع یک فرصت و ظرفیت است و قطعا از صادرکنندگان حمایت خواهیم کرد. در این راستا نیز قوانین خوبی  تصویب کردیم.  

وی اضافه کرد: در برنامه های توسعه کشور آمده است که گذاشتن تعرفه بر روی محصولات کشاورزی در حوزه صادرات تحت هر شرایطی ممنوع است و در بودجه ۱۴۰۱ بند “ش” تبصره ۸ اعلام کردیم که هرگونه اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر اینکه دستگاه های متولی ۶ماه قبل اعلام کنند.

عسکری همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی با تمام توان از صادرات حمایت می کند و در این راستا با جدیت از تولید نیز حمایت خواهیم کرد. تا افق ۱۴۰۴ باید کشور با تمام ظرفیت هایش در بخش کشاورزی به نقطه مطلوب برسد تا تولیدکننده، مصرف کننده و صادرکننده مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی پذیرفته نیست، زیرا بخش کشاورزی موجود زنده است که با توجه  به موقعیت زمانی و مکانی باید تولیدات صورت گیرد.  البته بحثی که در این میان وجود دارد این است که باید قانون را سهل الوصل تر و مسیر را برای تولید هموارتر کنیم.

عسکری در ادامه گفت: قوانین دست و پاگیر را نمی پذیریم و برنامه ریزی‌ های لازم صورت گرفته که صادر کننده و وارد کننده بتوانند با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین نظارت جدی بر صادرات و واردات برای ما اهمیت دارد زیرا اگر بر حوزه واردات و صادرات نظارت کنیم جواب خواهیم گرفت.

وی در پایان گفت: اجازه نمی دهیم قوانین دست و پاگیر جلوی تولیدات بخش کشاورزی را بگیرد زیرا وظیفه ما حمایت از تولید است.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *