اهم اخبار

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی:۵۰ درصد از واحدهای نان صنعتی در کشور فعال هستند/ تولید کنندگان نان‌های صنعتی از دریافت آرد یارانه‌ای محرومند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان های صنعتی گفت: صدور مجوز تولید نان صنعتی در کشور در یک دوره واحدها را به به واحد های فعال، نیمه فعال و تعطیل تقسیم بندی کرده است و در حال حاضر ۵۰ درصد از واحد های نان صنعتی در کشور فعال و مابقی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

محسن لزومیان -رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی-در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیان داشت: در سال ۸۶ مصوبه ای برای تولید نان صنعتی ابلاغ شد که متاسفانه آنطور که انتظار میرفت پیش نرفته است، قرار بود برای تولید نان صنعتی، واحدهای نان سنتی را تجمیع کنند و  محل پخت این نان ها فروشگاه شود؛ یعنی نان در کارخانه ها پخت شود و در این واحدها توزیع شود که عملی نشد.

او افزود: طبق این مصوبه قرار شد مجوز نان سنتی صادر نشود که این اتفاق نیفتاد و طی این سال‌ها واحدهای سنتی و صنعتی مجوز دریافت کردند، طبق همین مصوبه قرار بود قیمت حق بیمه کارگران، مالیات ، آب، برق، گاز و دیگر خدمات مشابه نان سنتی شود که اجرایی نشده است.

لزومیان در ادامه گفت: افرادی با استفاده از روابط وام هایی را بدون کارشناسی دریافت کردند و ماشین آلاتی را وارد کردند که منجر به احداث کارخانه هایی شد که در حال حاضر  کارایی ندارد. قرار بود که فرهنگ سازی و تغذیه با نان صنعتی در مدارس انجام شود؛ اما اجرایی نشد. قرار بود که به بیمارستان‌ها و نیروهای نظامی به جای آرد سهمیه‌ای پول نقد تعلق گیرد تا به منظور حمایت، نان صنعتی خریداری کنند؛ اما اقدامی صورت نگرفته است.

او تاکید کرد که صدور مجوز تولید نان صنعتی در کشور در یک دوره واحدها را به به واحد های فعال، نیمه فعال و تعطیل تقسیم بندی کرده است و در حال حاضر ۵۰ درصد از واحد های نان صنعتی در کشور فعال و مابقی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان های صنعتی در ادامه گفت: اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنفی در حال حاضر برای تولید نان های فانتزی از سهمیه آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند اما اتحادیه نان‌های صنعتی از این سهمیه محروم و برای تولید از آرد آزاد استفاده می کنند و تبعیض موجود ضمن ایجاد سو استفاده‌های احتمالی، توان رقابت را از واحدهای صنعتی نان سلب خواهد کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *