اهم اخبار

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران: واکسیناسیون عمومی سبب بازگشت رونق به بازار شب عید شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی بهره‌مند گفت: با انجام واکسیناسیون عمومی برای مقابله با ویروس کرونا طی شش ماه گذشته و در دولت سیزدهم بار دیگر رونق به بازار بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، اسفندماه سال ۹۸ که مردم آرام آرام در حال برنامه ریزی برای ایام نوروز و تعطیلات آن بودند و بازار نگاه خود را به فروش شب‌های عید دوخته بود، ناگهان بیماری نو ظهوری آغازگر مشکلات جدیدی شد که کشور را در شرایط اضطرار قرار داد.

در روزهای پایانی سال ۹۸ ویروس کووید ۱۹ که شیوع بالایی داشت و هنوز کسی درمان آن را نمی‌دانست، راه خود را به کشور باز کرد و به دنبال خود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های فراوانی را به وجود آورد؛ مهم‌تر رونق را از بازار شب عید صنف‌های مختلف گرفت، زیرا مصرف کنندگان برای احتیاط و مراقبت بیشتر دست از هر نوع خریدی کشیدند.

اسفند ماه سال ۹۹، واردات و ساخت واکسن کرونا در کشور با واکسیناسیون کادر درمان آغاز شد، اما این روند آنقدر به آهستگی پیش رفت که در آخرین ماه سال گذشته نه تنهای تغییری در روند محدودیت‌ها ایجاد نشد، بلکه با اوج گیری موج جدیدی از شیوع، کشور بار دیگر در حالت قرنطینه قرار گرفت.

امسال اما شرایط به گونه‌ای دیگری است؛ با گذشت دو سال از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور با آغاز سکانداری دولت سیزدهم روند کنترل بیماری بهبود یافت و با افزایش واردات و انجام واکسیناسیون عمومی، بخش‌های مختلف اقتصادی به جریان روزانه خود بازگشتند.

علی بهره‌مند، رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران گفت: انجام واکسیناسیون عمومی بر بازگشت بازار به روال گذشته تاثیر گذار بوده و توانست بار دیگر این بخش را رونق دهد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حضور مردم در بازار بسیار کمرنگ بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم با آرامش بیشتر در بازار حضور پیدا و اقدام به خرید می‌کنند.

بهره‌مند با بیان اینکه خرید کردن بعد از واکسیناسیون عمومی بهتر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و سنت دیرینه صله رحم در این روزها بار دیگر مردم در بازار حضور پیدا کرده‌اند و در فروش بهبود حاصل شده است.

وی تاکید کرد: تمام صنف قنادان واکسینه شده‌اند و کد QR را از سایت مربوطه دریافت و طبق دستورالعمل در محل قابل رویت مشتریان نصب کرده‌اند تا خریداران بدون نگرانی بتوانند در محل حضور پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، از بهمن ماه سال ۹۹ واردات واکسن آغاز شد اما واکسیناسیون عمومی با آغاز دولت سیزدهم سرعت یافت و با افزایش مراکز تزریق واکسن در سراسر کشور بخش عظیمی از جامعه مقابله با کرونا واکسینه شدند به طوری که با ورود بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن مورد تایید کرونا از انواع مختلف به کشور، دز سوم نیز تزریق شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *