اهم اخبار

رییس اتحادیه مرغداران یزد: صادرات گوشت مرغ یزد متوقف شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه مرغداران یزد از کمبود نهاده‌ها و توقف صادرات گوشت مرغ مازاد یزد به دیگر استان‌ها خبر داد و گفت: وضعیت جوجه ریزی در یزد خوب نیست.

«مهدی دشتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان را ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت تمام شده گوشت مرغ برای خریداران ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی در مورد وضعیت جوجه ریزی در استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر جوجه ریزی مرغداری‌ها فقط به میزان نیاز استان انجام می‎شود و مدتی است که مرغداران توان صادرات به دیگر استان‌ها را ندارند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان در ادامه کمبود نهاده و ناتوانی در تامین خوراک طیور را عامل توقف صادرات مازاد گوشت مرغ به دیگر استان‌ها دانست و گفت: با وجود این که صادرات گوشت مرغ به استان‌های دیگر انجام نمی‌شود، وضعیت جوجه ریزی نیز خوب نیست.

وی در خصوص تامین نهاده‌ها هم اظهار کرد: جهاد کشاورزی در حال حاضر برای تامین نهاده‌ها به مرغداران سهمیه اختصاص داده است اما در صورتی مشکل نهاده‌های مرغداران رفع می‌شود که بتوانند خود نسبت به تهیه نهاده‌ها متناسب با میزان مورد نظر و طبق برنامه‌ریزی مشخصی اقدام کنند.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *