اهم اخبار

رییس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد؛تولید سالیانه ۱۸ میلیون تن فرآورده خام دامی سالم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان دامپزشکی کشور ارزش اقتصادی تولیدات دامپزشکی کشور را یک هزار همت دانست و گفت: هر ساله بیش از ۱۸ میلیون تن فراورده‌های خام دامی توسط این بخش استحصال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، مجتبی نوروزی در آیین ششمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ که در محل مرکز بین المللی همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: طبق آمارها اکنون سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۱۸ میلوین تن فراروده‌های خام دامی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در عرصه صنعت دامپزشکی ۱۲۰ میلیون واحد دامی تولید محصولات در اختیار دامپزشکان قرار دارد تا محصولات سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

وی نقش دامپزشکی را می‌توان در اعطای این صنعت حائز اهیمت دانست و تصریح کرد: ۷۵۰۰ واحد بخش خصوصی در قالب کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و مایه‌کوبی‌ها فعالیت دارند و با همکاری سازمان دامپزشکی برای ارتقای سلامت جامعه دامی کشور تلاش می‌کنند.

نوروزی تلاش برای افزایش همکاری با نهادهای بین المللی را از اولویت‌های این سازمان در مدیریت جدید برشمرد و افزود: عضویت در اکو و اکو – وکو فرصت‌ خوبی برای تعامل با نهادهای بین‌ المللی و نیز افزایش تجارت دام و فراورده‌های دامی است.

بر اساس این گزارش، ششمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ سوم و چهارم دی ماه به مدت دو روز در در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *