اهم اخبار

راهکار چین برای اطمینان از امنیت‌ غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چین برای اطمینان از امنیت‌ غذایی برای تولید غلات بیشتر تلاش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روریترز؛ رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که چین، بزرگترین خریدار سویا و ذرت در جهان، به دنبال تضمین امنیت غذایی برای جمعیت عظیم خود، برای تولید غلات بالاتر در مناطق وسیعی از زمین‌های کشاورزی تلاش خواهد کرد.

چین رکورد محصول ذرت را در سال جاری و برداشت با جهش غلات را گزارش کرد اما پکن همچنان نگران امنیت غذایی است. رکورد تولید ذرت به میزان ۲۸۹ میلیون تن در سال جاری عمدتاً به لطف افزایش ۲.۷ درصدی سطح زیرکشت به دست آمد زیرا مقامات زمینی را که برای سایر محصولات برای غلات اصلی استفاده می‌شد، باز پس گرفتند.

خبرگزاری رسمی شین‌هوا گزارش داد که سیاست‌گذاران در سخنرانی در نشست سالانه‌ای که اولویت‌های سیاست روستایی را برای سال پیش رو تعیین می‌کند، گفتند که چین منطقه کاشت غلات را ثبات و افزایش گسترده‌ای در عملکرد غلات را در نظر خواهد گرفت. این سازمان اقدامات خاصی را برای افزایش عملکرد ارائه نکرده است اما پرورش دهندگان ذرت چینی در حال آماده شدن برای کاشت بیش از دو برابر میزان ذرت اصلاح شده ژنتیکی در سال آینده نسبت به سال ۲۰۲۳ هستند زیرا پکن فناوری را معرفی می‌کند که معمولاً عملکرد را افزایش می‌دهد.

چین در دو سال گذشته با ترویج کاشت بیشتر برای کاهش وابستگی خود به واردات خارجی، تولید سویای داخلی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال، این سیاست منجر به تولید بیش از حد سویای غیر اصلاح شده ژنتیکی برای مصارف غذایی شده و پکن را مجبور به خرید بخشی از ذخایر دولتی کرده است.

داده‌های اداره کل گمرک نشان داد که برزیل در ماه نوامبر از ایالات متحده پیشی گرفت و به بزرگترین تامین کننده ذرت چین در سال جاری تبدیل شد، در حالی که همچنین بیشترین دانه سویا را طی سه ماهه که به طور سنتی تحت سلطه واردات ایالات متحده بود، ارسال کرد.

بر اساس گزارش رویترز، برزیل ۳.۲۲ میلیون تن ذرت عرضه کرد که از مجموع رکورد بالای ۳.۵۹ میلیون تنی که در نوامبر وارد چین شد. داده های گمرک نشان داد که واردات سویا چین از برزیل نیز در ماه نوامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش یافت و به ۵.۲۹ میلیون تن رسید.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *