اهم اخبار

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون: قیمت‌گذاری دستوری و افزایش هزینه‌های تولید به افزایش قیمت‌ها منجر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ارسلان قاسمی گفت: قیمت گذاری دستوری در کوتاه مدت باعث ثابت ماندن قیمت کالا می‌شود، اما بعد از مدتی همین قیمت دستوری و سایر هزینه‌های تولید منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ ارسلان قاسمی اظهار داشت: مواد اولیه تولید و هزینه دستمزد در سال جاری افزایش یافته است؛ ضمن اینکه ٣۵ درصد هزینه حمل و نقل بالا می‌رود و نرخ تورم نیز تاثیرگذار است. ‌

وی افزود: افزایش قیمت‌ها مربوط به این دولت و دولت‌های قبلی نیست؛ بلکه مولفه‌های مختلف اقتصادی تاثیر دارند که باید درست کنار یکدیگر قرار گیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون تاکید کرد: ما یک کشور تولیدی هستیم و همه ظرفیت‌ها برای رونق تولید فراهم است که نیاز به برنامه‌ریزی درست و کارشناسی دارد،

قاسمی با اشاره به ثبات در اقتصاد گفت: پارامترهای اقتصادی را نمی‌توان با قیمت‌گذاری دستوری تعیین کرد.

وی ادامه داد: برای رشد تولید باید بخش‌های اقتصادی را به صورت تخصصی از یکدیگر جدا کرد؛ به طور قطع امسال پیش‌بینی می‌کنیم که رشد اقتصادی در بخش کشاورزی مثبت باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه باید موانع تولید رفع شود، گفت: اگر در شرایط فعلی ابزار تولید را فراهم کنیم و با تامین نقدینگی به کمک واحدهای تولیدی برویم، رشد تولید محقق خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: اقتصاد ما بانک محور است که بدون اختصاص تسهیلات امکان‌پذیر نیست، در همین راستا باید دانش‌پایه را به بخش‌های تولیدی تزریق کنیم و بهره‌وری را ارتقا بخشید.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *