اهم اخبار

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران: برای صادرات موفق و قدرتمند باید از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن امینی در جلسه ماهیانه این کمیسیون که با حضور صاحبان صنایع و بخش خصوصی برگزار شد با بیان اینکه برای صادراتی قدرتمند نیاز به اتحاد و یکپارچگی دربخش های مختلف داریم تاکید کرد : برای صادراتی موفق نباید جزیره ای عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از دبیرخانه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران درنشست هم‌اندیشی اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی و غذا با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته، رییس کمیسیون بر مطالبه‌گری رفع موانع صادرات و افزایش دانش و فرهنگ صادراتی به عنوان دو هدف اصلی اجلاس تاکید کرد.

 سومین نشست هم‌اندیشی اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، با حضور اعضا، کارشناسان، مشاوران عالی، نواب رییس و رییس کمیسیون برگزار شد و  نحوه برگزاری اجلاس، ظرفیت‌های موجود در استان‌ها، موضوعات و سرفصل‌های علمی، نحوه همکاری نهادهای مختلف با این رویداد ملی  بحث و تبادل نظر شد.

محسن امینی رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران که دبیر اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی و غذاست  با تاکید بر اینکه رویداد پیش رو فرصت ویژه‌ای برای طرح مطالبات بخش خصوصی است، گفت: امیدواریم  با برگزاری این اجلاس ملی به اثر بخشی مناسبی درحوزه کشاورزی دست یابیم و همین امر موجب ارتقا تولیدات کشاورزی و صادرات این بخش شود.

امینی افزود : هرچند واحدهای مختلفی دربخش های صادرات فعالند اما نباید موازی کاری دراین زمینه برکیفیت غلبه داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران به اهمیت کشت فرا سرزمینی  اشاره کرد و گفت : موضوع کشت فراسرزمینی یکی از اولویت های مهم این کمیسیون است که مسئولیت آنرا انجمن کشت فرا سرزمینی برعهده دارد و با هماهنگی کمیسیون اقدامات این حوزه مهم را  پیش می برد.

امینی با بیان اینکه اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی و غذایی باید دستاوردهای خوبی برای تولید کنندگان و صادرات کشور داشته باشد افزود : ستاد برگزاری اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذایی آمادگی دریافت ایده ها و پیشنهادات فعالان  حوزه کشاورزی و صادرات را دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه حذف وزارت بازرگانی یکی از معضلات بزرگ بخش بازرگانی و صادرات کشوراست تصریح کرد : مصرف بهینه و بالا بردن بهره وری در تولید و پایین نگه داشتن قیمت تمام شده  از عناصر اصلی موفقیت در حوزه صادرات است.      

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران گفت : با توجه به اهمیت اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی برای حضور وزیر محترم کشاورزی ، وزیر صمت و رییس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه، رایزنی های فشرده ای در دست اقدام است تا با حضور مقامات بلند پایه و تاثیر گذار کشور  برای رفع خلأهای قانونی و اجرایی صادرات کشاورزی و غذا، بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات این بخش را مرتفع کنیم.

محسن امینی ابراز امیدواری کرد تا با همدلی دولت و بخش خصوصی دراین اجلاس ، تصمیمات مهم و اثربخشی برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته درسطح ملی  اتخاذ شود.

محسن امینی در ادامه اضافه کرد : کمیسیون کشاورزی با توجه به جامعه مخاطبان گسترده‌ای که در سراسر کشور دارد، وظیفه خود می‌داند تا در راستای آگاهی‌بخشی، افزایش دانش و اطلاعات فعالان این بخش گام‌هایی را بردارد و درهمین راستا اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا در بحث آموزش و انتقال تجربیات، پنل های علمی و تخصصی را درحاشیه اجلاس تدارک دیده  و برنامه ریزی کرده است .

وی با بیان اینکه دراین رویداد  ملی کارگاههای آموزشی، جلسات هم‌اندیشی و نمایشگاه ظرفیت‌های صادرات کشاورزی و غذا برگزار می شود ابراز امیدواری کرد: این اجلاس  با همکاری انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های استان‌ها با قدرت بیشتری برگزار می شود.

در ادامه نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران ، نمایندگان بخش خصوصی و اساتید حوزه دانشگاه  به دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به حوزه صادرات  پرداختند.

همچنین در این جلسه، موضوع کشت فراسرزمینی پنبه با توجه به نیاز به ارتقا جایگاه صنعت نساجی در ایران، مورد بررسی حاضرین قرار گرفت.

اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، چهارشنبه ۲۷ مهر به میزبانی اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۳۷۳۵۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *