اهم اخبار

زنگ خطر برای افزایش قیمت جهانی شکر به صدا درآمد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که تولید در دومین کشور بزرگ تولیدکننده شکر در جهان با بحران روبه‌روست، احتمال افزایش قیمت این کالا در جهان جدی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، تغییرات آب و هوایی که چند سالی است تولید محصولات کشاورزی در جهان را با تهدید جدی مواجه کرده، این‌بار تولید شکر در دومین کشور بزرگ تولیدکننده در جهان را نشانه گرفته و تهدیدی بر افزایش قیمت شده است.

رویترز می‌نویسد: تغییرات آب و هوایی باعث شده تولید شکر در هند بیش از حد کاهش یابد و این خطر جدی برای افزایش قیمت در بازارهای جهانی است.

براساس این گزارش گرمای زودهنگام هوا در هند باعث شده اکثر مزارع نیشکر به مرحله گل‌دهی برسند و این اگرچه نویدی برای برداشت زودهنگام می‌دهد، اما تأثیر جدی بر کاهش تولید خواهد داشت.

سازمان هواشناسی هند خبر داده بود که دمای هوا در این کشور نسبت به سالهای گذشته ۹ درجه گرمتر شده است.

وزارت کشاورزی این کشور پیش‌بینی کرده است که تولید شکر در هند امسال به ۳۲٫۴ میلیون تن کاهش خواهد یافت. حتی در این میان برخی شرکت‌های مشاور در این حوزه پیش‌بینی کردند که تولید به ۳۳ میلیون تن و پایین‌تر هم برسد. حتی پیش‌بینی کرده‌اند حتی در منطقه ماهاشترا تولید به ۱۱٫۳ میلیون تن برسد که کمترین میزان در سالهای اخیر است.

گزارش‌ها می‌نویسد: محصول نیشکر ۱۰ ماهه است، اما ماه گذشته مزارع نیشکر به مرحله گل‌دهی رسیده‌اند و این پیش‌بینی بدی از وضعیت تولید دارد.

در این میان هند تنها اجازه صادرات ۶٫۱ میلیون تن را داده است، این در حالی است که پیش از این هند ۱۱ میلیون تن شکر صادر می‌کرد. عمده صادرات شکر هند به کشورهای اندونزی، بنگلادش، مالزی، سودان، سومالی و امارات متحده عربی است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *