اهم اخبار

زیتون، عامل اختلاف آمریکا و اسپانیا/اسپانیایی‌ها دامپینگ کردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دپارتمان تجارت آمریکا اعلام کرد: بازرسی‌هایی را برای بررسی این‌که واردات برخی اقلام زیتون از اسپانیا باعث برهم خوردن ناعادلانه رقابت در بازار آمریکا می‌شود یا خیر، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، مقامات آمریکایی مشغول بررسی اتهامات دامپینگ در مورد واردات زیتون از اسپانیا هستند. این اداره اعلام کرد که بازرسی‌ها، طبق دادخواست ارائه شده توسط «ائتلاف تجارت عادلانه زیتون رسیده»، که اعضای آن شامل دو تولیدکننده بزرگ زیتون یعنی بل‌کارترفودز و موسکوفمیلی‌اولیو هستند، انجام خواهد شد.

وزیر تجارت، ویلبور راس گفت: دپارتمان تجارت تضمین می‌کند که ارزیابی کامل و عادلانه‌ای در مورد حقایق این موضوع انجام شود و درصورتی‌که قانونی نقض شده باشد، این اداره فورا برای متوقف کردن هر گونه فعالیت تجاری غیرعادلانه وارد عمل خواهد شد.

همچنین اعلام شده که ایالات متحده به تجارت آزاد و عادلانه متقابل با اسپانیا پایبند است. از طرف شرکت‌های آمریکایی، این نگرانی‌هایی وجود دارد که تولیدکنندگان خارجی، زیتون را در بازار آمریکا با قیمتی کمتر از بازار کشور خودشان می‌فروشند یعنی همان پروسه‌ای که با نام دامپینگ شناخته می‌شود و بنابراین، رقابت در آمریکا را تضعیف می‌کنند؛ قانون آمریکا این کار را ممنوع کرده است.

کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا هم تحقیقاتی را بر روی این که آیا صنعت و نیروی کار آمریکا با واردات اسپانیایی آسیب می‌بینند یا خیر، را انجام می‌دهد. در رویداد جداگانه دیگری هم رییس جمهور ترامپ این هفته گفت که در نظر دارد سهمیه‌ها و تعرفه‌هایی را برای مواجهه با «معضل بزرگ» دامپینگ فولاد از چین و سایرین، اعمال کند.

فعالیت‌هایی که او در مورد فولاد انجام می‌دهد، بخشی از کمپین گسترده‌تر او با هدف احیای صنعت تولید و حفظ صنایع آمریکا را تشکیل می‌دهد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *