اهم اخبار

افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی گندم/صادرات ۶۰ درصد رشد کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه کاهش تولید گندم در جهان، افزایش۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته است، گفت:امسال صادرات گندم و فراورده‌های آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف از افزایش صادرات گندم و آرد نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: در سالجاری صادرات گندم و فرآورده‌های آن در کشور رونق گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته که این افزایش صادرات، نتیجه ایجاد ساز و کارهای لازم و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم به وی‌ژه گندم دروم است.

وی اظهار داشت: کاهش تولید گندم در جهان، افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته و همین موضوع، رقابت پذیری این محصول را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از جمله اهداف ما از صادرات گندم، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای مؤسسات تولیدی است، تاکید کرد: در حوزه صادرات بیشتر هدف‌مان صادرات گندم دوروم، آرد و فرآورده‌های آردی است و حتی المقدور از صادرات ماده اولیه و خام پرهیز می‌کنیم.

سیف ادامه داد: یک میلیون تن صادرات گندم و فرآورده‌های آن را در سال ۹۶ خواهیم داشت و صادرات این محصول از میزان ذکر شده فراتر نخواهد رفت و ما تنها مقدار مازاد گندم با قیمت تضمینی خریداری شده را صادر خواهیم کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *