اهم اخبار

سازمان حمایت اعلام کرد:گرانی لبنیات تخلف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالیکه طی کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات‌شان را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: ” این کارخانه‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود”، اما بازار شاهد بازگرداندن قیمت‌های غیرقانونی به حالت سابق نیست.

به گزارش ایسنا، طی هفته گذشته صنایع لبنی نسبت به افزایش قیمت محصولات تولیدی خود اقدام کردند و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی، لبنیات با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مواجه شده است.

به گفته رجبی، طی روزهای گذشته قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته و قیمت دیگر محصولات لبنی نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین پنیر ۴۵۰ گرمی سفید نیز از ۴۲۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان و شیر کم چرب یک لیتری از ۲۵۰۰ تومان به ۲۷۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

درباره قانونی یا غیرقانونی بودن افزایش قیمت محصولات لبنی علیرضا رستمی- مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان – به ایسنا گفت: لبنیات جزو کالاهای گروه یک و مشمول قیمت‌گذاری است و هیچ گونه مصوبه‌ای برای تغییر قیمت این محصولات ابلاغ نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی طی روزهای گذشته بدون مجوز و غیرقانونی بوده و در این راستا با متخلفان برخورد کرده‌ایم.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توضیح دیگری ارائه نکرد و مشخص نیست که با برخورد صورت گرفته با صنایع لبنی، آیا قیمت لبنیات به حالت سابق باز می‌گردد یا این اقدام لبنیاتی‌ها حرکتی پیش‌دستانه برای تصویب قیمت‌های جدید در این دستگاه نظارتی است، چراکه این روند در میان صنایع لبنی سابقه دارد و آنها طی اقدامی قیمت محصولاتشان را افزایش می‌دهند و پس از کش و قوس‌هایی نهایتا برای افزایش قیمت‌هایشان مجوز می‌گیرند و نرخ‌های جدید را به بازار تحمیل می‌کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *