اهم اخبار

سازمان حمایت: قیمت شیرخام ارتباطی با تغییر در هزینه‌های تولید ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: قیمت شیرخام ارتباطی با تغییر در هزینه‌های تولید ندارد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رستمی با بیان اینکه تامین بخش عمده ای از نهاده های اصلی خوراک دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو از محل واردات با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی، تنظیم بازار و تعادل در بازار نهاده های خوراک دام و طیور در دستور کار قرار دارد؛ افزود: بر این اساس افزایش قیمت محصولات دام و طیور عمدتا ناشی از عملکرد مؤلفه های بازار (عرضه و تقاضا) است.

رستمی با اشاره به اینکه قیمت سبوس گندم به عنوان یکی از نهاده های فرعی در بهای تمام شده شیر و گوشت قرمز تاثیر چندانی ندارد، گفت: مقرر شد تا سبوس گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان به دامداران واگذار شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات این سازمان و با توجه به پشت سر گذاشتن ایام مناسبتی همچون عید قربان و ایام عزاداری محرم و به دلیل افزایش نسبی تولید، قیمت دام زنده به ویژه دام زنده سنگین در بازار نزولی شده است و متناسب با آن قیمت گوشت قرمز نیز روند نزولی دارد.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب که با توجه به افزایش تقاضا در نیمه دوم سال از یک سو و افزایش تقاضای شیرخام برای تولید محصولاتی همچون شیرخشک و… با ماندگاری بالا، قیمت شیرخام در بازار افزایشی شده است، افزود: این موضوع ارتباطی با هزینه های تولید ندارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *