اهم اخبار

در سال جاری صورت گرفت:اختصاص ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از اختصاص۶۰۰ هکتار از مزارع کم آب و سطح اراضی شیب‌دار شهرستان‌های مختلف استان به کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل‌محمدی خبرداد.
اگروفودنیوز – ذبیح‌‌الله غریب، رویش ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان را نشان از مستعد بودن منطقه برای توسعه این گونه‌های مثمر دانست و گفت: هم اکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع کم آب و سطح اراضی شیبدار شهرستان‌های مختلف استان به کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل محمدی اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به افزایش سالانه حداقل ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد استان به کشت داروهای گیاهی با توجه به برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: تغییر الگوی کشت از گیاهان آب‌بر به کم آب و توسعه کشت داروهای گیاهی در دستور کاری جدی دولت دوازدهم قرار دارد.
وی، تصریح کرد: ظرفیت‌‎های زیادی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که باید با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در منطقه از این فرصت برای رونق کشاورزی استفاده کرد.
غریب تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری و روستایی زمینه‌ ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی را نیز فراهم می‌کند.
به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *