اهم اخبار

سامانه‌ ملی جامع مدیریت فروش آرد کشور رو‌نمایی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور در راستای گسترش دولت الکترونیک و عمل به اقتصاد مقاومتی، رو‌نمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور در راستای گسترش و توسعه دولت الکترونیک و عمل به اقتصاد مقاومتی، با حضور مدیران عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه و روسای اتحادیه نانوایان و انجمن آرد سازان و سایر اتحادیه‌های مرتبط با حوزه‌‌ی گندم، آرد و نان در محل بانک سپه رو نمایی شد.

این سامانه الکتریکی که از خرداد ماه سال گذشته به شکل ازمایشی در برخی استانهای کشور اجرا شده است، از امروز در سراسر کشور راه‌‌اندازی می شود و نانوایان می توانند با ثبت سفارش، سهمیه آرد یارانه ای خود را از طریق این سامانه خریداری کنند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مراسم رونمایی طرح ملی سامانه جامع مدیریت فروش آرد کشور با تاکید بر اینکه این طرح در راستای توسعه‌ دولت الکترونیک که از سیاست‌های راهبردی دولت است، اجرا می شود، گفت: پس از ثبت سفارش اینترنتی سهمیه آرد توسط نانوایان، پول آرد به حساب کارخانجات آرد در سامانه واریز می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کارخانجات آرد و شرکتهای حمل و نقل خلیج فارس و آبادان به این سامانه متصل هستند، با آگاهی از ثبت کالای سفارش شده، آرد خریداری شده در محل نانوایی‌ها اعلام تحویل می شود.

قنبری با بیان اینکه اجرای پروژه‌ی سامانه جامع و ملی مدیریت فروش آرد با عاملیت بانک سپه راه اندازی شده است گفت: ایده طراحی، رفع نقایص و تکمیل این پروژه، مستلزم تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌شماری بود که همکاران مادر شرکت بازرگانی و بانک سپه به شایستگی توانستند، از عهده این طرح بزرگ برآیند.

قنبری مهمترین کارکرد این سامانه را مبارزه با مفاسد و رانت اقتصادی از طریق جلوگیری ازخروج آرد خبازی از شبکه ی توزیع و فروش آزاد آن، صرفه‌‌جویی در مصرف گندم و آرد کشور از طریق شفاف‌سازی و ثبت دقیق اطلاعات مصرف آرد کشور و نظارت دقیق و مستمر توسط دستگاه‌های نظارتی بر نحوه فروش، توزیع و مصرف آرد کشور و به روز شدن آمار و اطلاعات آرد مصرفی وکاهش هزینه ها اعلام کرد.

وی افزود: این سامانه حق انتخاب را برای نانوایان در سراسر کشور در زمینه خرید آرد از کارخانه مور نظر، ایجاد می‌کند و سهمیه آرد هر نانوا به موقع و بهینه تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این سامانه الکترونیکی امکان ثبت خرید در هر زمان و مکانی را برای خبازان کشور فراهم کرده، تاکید کرد: نانوایان با استفاده از اینترنت در منزل هم می‌‌توانند درخواست خود را در سامانه‌ مورد نظر ثبت کنند و نیازی به مراجعه ‌حضوری به شرکت‌های غله استانها و مناطق جهت دریافت سهمیه نیست که به این لحاظ کاهش قابل توجهی در مکاتبات و بروکراسی اداری صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: تاکنون۸۹ هزار واحد نانوایی در این سامانه ثبت نام کرده اند و با راه‌اندازی سراسری آن از امروز تمامی این واحدها، آرد خود را از طریق این سامانه خریداری خواهند کرد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *