اهم اخبار

سخنگوی سازمان حفظ نباتات: فاز اصلی حمله ملخ‌های صحرایی به کشور اوایل بهمن رخ می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است، گفت: فاز اصلی حمله ملخ ها به کشور از اواخر دی و اوایل بهمن ماه آغاز می شود.

محمدرضا میر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی درباره اینکه آیا این اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی کافی است؟، گفت: باید دید وضعیت مبارزه به چه صورت خواهد بود؟ ضمن اینکه پیش بینی می‌شود در فاز جدید نیاز به مبارزه در سطح ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار باشد.

وی با بیان اینکه همه چیز در این زمینه بستگی به شرایط آب و هوایی، وزش باد و… دارد، افزود: همه این عوامل ممکن است سطح عملیات را کم یا زیاد کند.

میر با اشاره به اینکه مبارزه‌ای که در حال حاضر انجام می‌شود مبارزه اصلی نیست، گفت: فاز اصلی مبارزه از اواخر دی و اوایل بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر ملخ‌هایی که در دوره قبل به پاکستان و هندوستان رفته بودند در حال برگشت به شبه جزیره عربستان و حاشیه دریای سرخ که خاستگاه اصلی آنان است، هستند و در این میان برخی در ایران ریزش می‌کنند و در حال حاضر نیز عمده این حمله در استان هرمزگان و بخش کوچکی از سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.

میر با بیان اینکه تاکنون حدود ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در این دوره انجام شده است، افزود: این دوره حدود ۳۵ تا ۴۰ روز است که آغاز شده و ملخ‌ها در راه برگشت به شبه جزیره عربستان و حاشیه دریای سرخ به صورت لکه‌ای در ایران ریزش می‌کنند.

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه در فاز اصلی حمله ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان و دریای سرخ به سمت ایران حرکت می‌کنند، افزود: این برگشت در واقع حمله اصلی محسوب می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *