اهم اخبار

سخنگوی گمرک: وجود ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات/۵۱ هزار تن روانه مراحل ترخیص شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی گمرک ایران گفت: هم اکنون ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات وجود دارد که مجوز ترخیص برای بخش اعظم آن، صادر شده و فقط ۵۱ هزار تن از این کالا، در حال سیر مراحل ترخیص هستند.

سیدروح الله لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره زمان ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرکات کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۴۶ تن برنج به ارزش یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که از این میزان، یک میلیون و ۵۳ هزار تن ترخیص شده است.

وی افزود: از مجموع برنج‌های وارد شده به کشور برای یک میلیون و ۲۴۸ هزار تن پروانه گمرکی صادر شده و ۵۱ هزار ۴۰۹ تن نیز در جریان ترخیص و تشریفات آن هستند.

سخنگوی گمرک ایران گفت: واردات برنج از مرداد تا اوایل آبان، برای حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان ممنوع است؛ امسال نیز این ممنوعیت وجود داشت با این تفاوت که در مهر و آبان ۵۰ هزار تن برنج با مصوبه ستاد تنظیم بازار به شرط عدم توزیع از گمرک ترخیص و در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ذخیره شد تا بعد از برداشتن زمان ممنوعیت برای آن تصمیم گیری شود.

لطیفی ادامه داد: برای ترخیص حدود ۵۱ هزار تن برنج فرایند گمرکی در حال انجام است و برای مابقی نیز از پنجشنبه هفته گذشته، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی شروع شده است؛ البته مسائل مربوط به تخصیص ارز و مجوز استاندارد به گمرک ارتباطی ندارد و ما فقط تشریفات قانونی برای ترخیص را انجام می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به تکمیل تدریجی مجوزها، ترخیص برنج‌های باقی مانده آغاز شده و در حال حاضر با توجه به رفع محدودیت، برنج به صورت عادی وارد کشور می‌شود و هم اکنون ۲۴۵ هزار تن برنج در گمرکات وجود دارد که برای بخش اعظم آن، مجوز ترخیص صادر شده و فقط ۵۱ هزار تن آن در حال سیر مراحل ترخیص هستند که به زودی و با همانگی های صورت گرفته، این میزان برنج هم ترخیص خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *