اهم اخبار

سرانه تولید گوشت قرمز در کشور ۱۰۵ کیلوگرم است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رییس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور گفت:سرانه تولید گوشت قرمز در کشور ۱۰۵ کیلوگرم است و تا پایان برنامه ششم باید یک کیلو گرم به این رقم اضافه شود.
به گزارش ایران اکونومیست؛ مرتضی رضایی رییس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور  گفت: در حال حاضر شش میلیون و ۹۰۰ هزار کندوی زنبور عسل در کشور وجود دارد به طوری که سال گذشته ۷۷ هزارتن عسل در کشور تولید شده است.

وی ادامه داد:محصولاتی نظیر گوشت قرمز، ماهی، مرغ و شیر جز محصولات استراتژیک تلقی می شود و غیر قابل انکار در امنیت غذایی ما نیست.

رضایی گفت: در حال حاضر باتوجه به شعار سال ۵۰ درصد برنامه های این سیاست به حوزه کشاورزی و دامپروری به خصوص امنیت غذایی باز می گردد.

رییس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور افزود: در سال گذشته ۹ میلیون ۲۰۰ هزار تن شیر تولید شده که تولید سرانه کشور در سال گذشته به ۱۱۰ کیلوگرم رسید.

رضایی تصریح کرد: میانگین تولید شیر در جهان ۱۷۰ کیلوگرم است و در حالی که سرانه تولید گوشت قرمز در کشور ۱۰۵ کیلوگرم و تا پایان برنامه ششم باید یک کیلوگرم به این رقم اضافه شود.

وی افزود: خوشبختانه کشورمان در زمینه رشد تولید مرغ جزو نخستین کشورهای جهان است که به طوری که در سال گذشته تولید مرغ در کشور به بیش ۲ میلیون ۱۰۰ هزارتن رسید.

رییس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور یادآورشد: امیدواریم که امسال تولید تخم مرغ را به یک میلیون ۱۰۰ هزارتن ویا بیشتر برسد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *