اهم اخبار

سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۰ کیلوگرم، در کشورهای توسعه یافته ۳۰ کیلوگرم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورت اجرای درست برنامه ششم توسعه،‌ سهم آبزی‌پروری به بیش از ۵۰درصد خواهد رسید که البته تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف در این حوزه حائز اهمیت است.

 

حسن صالحی -معاون وزیر جهاد کشاورزی- در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که مصرف ماهی در کشور در چه وضعیتی قرار دارد بیان داشت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم است.

او افزود: متوسط جهانی سرانه مصرف ماهی ۲۰ کیلوگرم است که این رقم در کشورهای توسعه یافته به ۳۰ کیلوگرم نیز می رسد. به همین خاطر است که توسعه طرح‌های آبزی‌پروری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا در آینده شاهد افزایش سرانه مصرف شهروندان باشیم. در دولت یازدهم زیرساخت‌های لازم برای تولید و بهره‌برداری طرح‌های مختلف آبزی پروری در دستور کار قرار گرفت تا بسترهای مناسب برای تولید بیشتر فراهم شود.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با تاکید بر اینکه رونق در بخش تولیدی به رونق در صادرات نیز منجر خواهد شد، بیان داشت: در صورت اجرای درست برنامه ششم توسعه،‌ سهم آبزی‌پروری به بیش از ۵۰درصد خواهد رسید که البته تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف در این حوزه حائز اهمیت است.

گفتنی است که طبق گفته‌های مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تا پایان سال جاری آمار تولید ماهی های خوراکی استان تهران به شش هزار تن افزایش پیدا می کند که در این میان، قزل آلا بیشترین میزان تولید را در بین ماهی‌های سردآبی به خود اختصاص داده است.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *