اهم اخبار

سربازان برای ۹۰ مهارت کشاورزی آموزش رایگان می‌بینند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران  و مشاغل کشاورزی گفت: با همکاری نیروهای مسلح، سربازران نیروی وظیفه می‌توانند از آموزش‌ رایگان در ۹۰ حوزه کشاورزی، منطبق با مشاغل زود بازده و از تسهیلات بانکی بهره گیرند.

مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با همکاری ستاد نیروهای مسلح آموزش مهارت‌های کشاورزی نیروی‌های سربازان وظیفه را در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها ده روزه و با نگاه به ایجاد اشتغال زود بازده است افزود: این آموزش‌ها بر اساس تعاریفی که برای مشاغل زود بازده صورت گرفته، اجرایی می شود؛ گفتنی است این دسته مشاغل تسهیلاتی ارزان قیمتی نیز دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران  و مشاغل کشاورزی ادامه داد: این آموزش ها به مدت ۲ سال است که برای نیروهای وظیفه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تعهد آموزش ۳۰ هزار نفر سرباز علاقه مند به کشاورزی را در طول یک سال داریم اما تعداد آموزش های انجام شده بیشتر بوده و سال قبل این آموزش ها برای ۶۳ هزار نفر ارائه شده است.

طهماسبی اظهار داشت: در ۹۰ حوزه کشاورزی از پروش آبزیان و مرغ بومی تا پروش قارچ خوراکی دوره آموزش برگزار می شود.

وی گفت: در میان دستگاه های مختلف، وزارت جهاد کشاورزی بیشتر تعداد مهارت آموزی نیروهای نظام وظیفه را دارد.

این مقام مسئول تاکید: علاقه مندان برای دریافت از این خدمات می توانند  آن را در سامانه اینترنتی سرباز ماهر، زمان ارسال دفترچه و یا در حین دوره آموزشی در پادگانها، آن را اعلام کنند و از این آموزش ها به صورت رایگان بهره گیرند.

وی اظهار داشت: افراد برای دریافت این آموزش‌ها با اولویت کشاورز زادگان، روستا زادگان و افراد ساکن در شهرهای دارای اقتصادی کشاورزی، انتخاب می‌شوند.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *